N361 tussen E-10 en Gytsjerk wordt 60 km zone
Publicatie: maandag 8 april
Reacties
Lijkt mij een goeie zaak, zo ook voor de Koaten in Kootstertille(maar is andere gemeente) daar grenzen heel veel erfen aan en wordt veel te hard gereden
Een grote ergenis van mensen die daar 60 km rijden. 80 km is een mooie snelheid, alleen de bestuurders moeten beter op het verkeer letten
Werom mat dot?! Wie prima hoe ut wie! Hjimme meitsje ol libbensgefaarlijke situaties mei hjimme frimde kruspunten.
Saa os buten gytsjerk, easternijtjerk, buten ternaard en dokkumer neie sylen. Waardeloze kut kruspunten. Snelhied der ut mar feilighied is ien stik minder wurren.
Eindelijk een verstandig besluit.
Op zich een goede zaak, maar gaan ze dan ook een de handhaving van al deze regels regelen?? Ik zie het overal..je mag er maar 60 en wordt constant op je kont gezeten door verkeershufters als je aan de regels probeert te houden. Ze snappen niet (of willen het niet) snappen dat ze een weg delen met andere weggebruikers zoals fietsers, voetgangers etc. Dus tuig maar weer een goede verkeerspolitie op en pak ze op.
Altijd is de snelheid de boosdoener. Nooit enige vorm van zelfreflectie. Kruispunten worden alleen maar onveiliger gemaakt, de doorstroming de nek omgedraaid en overal maar klakkeloos de snelheid omlaag gooien.
Welke debiel heeft eigenlijk bedacht dat de N361 een erftoegangsweg is? Doe normaal!
De gevolgen van te hoge snelheid zijn veel ernstiger.
Niet dat het aantal ongelukken er drastisch van zal dalen, maar bij een ongeluk zal het minder dramatisch aflopen dan onlangs bij Kootstertille waar alle personen bij om het leven kwamen.
Minder doden in het verkeer is toch het streven.
Dus omdat er eentje niet kan rijden moeten tienduizend andere mensen daar onder lijden? Zo werkt het leven niet.
Het gaat niet om eentje, maar om hele hordes.
Bij vrijwel elke keer dat hier op WâldNet weer een auto in de kreukels is te bewonderen zijn er dank en drugs in het spel en wordt er onverantwoord gejakkerd.
Zolang mensen zelf het verantwoordelijkheidsbesef niet hebben neemt de overheid maatregelen.
Niet zeuren over betutteling of zo, zelf naar gemaakt.
Zo werkt dat dus.
En jij denkt dat een snelheidslimiet zulke ongelukken gaat voorkomen? De ongelukken worden juist veroorzaakt door diegenen die overal schijt aan hebben, dan gaat een bordje 60 niet helpen. Daarmee loop je alleen de rest te pesten.
Sorry hoor maar het blijft een doorgaande weg, moet het automobilistje plagen nu zover doorslaan? Prima dat je een weg aanpakt maar sommige mensen maken er ook gebruik van voor woonwerkverkeer en niet voor de zondagse tourritjes.
Ik maak er alle werkdagen gebruik van,is (was) een goede vervanger voor de Centrale As mocht daar eens wat gebeuren,dus van de Lauwersseewei 80 maken+ landbouwverkeer erop toelaten,en door de dorpen 30 en erbuiten 60 is waanzin,gok dat er na de invoering hiervan vele malen meer ongelukken gaan gebeuren..
Niet best 60 daar
Pure onzin
Gewoon bi de overgang de snelheid eruit halen voor de rest geen probleem die weg
Waarom gewoon niet 70km van maken?
Je moet ook rekening houden met al die langzaamrijders op de weg, Die NOOIT iets fout doen.
en ook nooit een bekeuring krijgen.
Nee , De mensen die altijd fout is in het verkeer zijn altijd de arbeiders die optijd moeten zijn.
ofdat we in 24uur maar alles kunnen.
5 dagen in de week aan het werk kost ook heel veel vrije tijd hoor".
En de wereld wordt er in het hedendaags negatieve nieuws ook niet beter op.
De geduld raakt naar een ellende lange uitputting van de mens naar een dieptepunt.
Ik vind dat daar OOK rekening mee moet worden gehouden.
Dus 70 km per uur.
En dan rijden we in vele gevallen, Door rekeningschap met de langzaamrijders, Alsnog net amper 60km per uur.
Dan wordt er op alle vlakken wat gecompenceerd.
Dat lijkt mij dan wel zo eerlijk toe.
Zal het op de Rhaladyk en Canterlandseweg druk worden
Gaan nog meer forenzen die route nemen
Vooral als er veel op de Westerdyk gecontroleerd wordt
Groet
Myskien die iene útrit der efkes út helje en it kin 80 km bliuwe.Want alles oan de Noard-East kant fan De Geast brûkt dizze wei as de troch geande dyk nei Ljouwert ta. En as der handhaafd wurd, wurd sil it ek folle drokker op de Ottemawei wurre. Lit dyt de haadader bliuwe foar it ekonomyske ferkeer fan die hoeke, want wat lêst hawwe de minsken fan Gytsjerk en Oenstjerk der no fan as der oan E10 ta 80 km riden wurd? En folle grutte ûngemakken hawwe der de lêste jierren no west yn de bebouwde kommen fan die doarpen.....? Lit ek hjirre de praktyk foargean op wat oan de tkeentafel betocht is!!!
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan