Sendo Liner voor tweede keer in botsing met brug
Publicatie: woensdag 10 juli
Reacties
Ik soe sizze, der moatte noch mar in brêgen oanfearn wurde, sadat alle ferkear stil stjit. Dan kint ris wêze dat se wekker wurde by Rykswettersteat, en de situaasje oanpakke ynstee fan analyseare, en ôfwachtsje oant de folgende oanfarring! As in meldplicht foar skippers sadra se troch in lus hinne farre, sadat de brêgewachter wit dat de skipper net leit te sliepen. As in aquadukt, dêr wurdt ek wer 300 miljoen oan extra munusje kocht foar de Oekraine, dan kinne wy hjir ek wol wat krije foar brêgen dy't 30 jier lyn al ferfongen wurden soene.
Ojaaa dat is dat schip met dikke diesel generatoren aan boord, om de batterijen te voorzien van stroom.
Dit klinkt alsof de brugwachters de brug weer eens te vroeg dicht hebben gedraaid. Dat zou niet de eerste keer zijn bij deze brug. Er word helaas altijd gesproken van een schip die tegen een brug vaart, maar ongeveer de helft van de keren is het de schuld van de brugwachter.
Ook is het beleid van Rijkswaterstaat om de brug pas op het laatste moment open te doen om zo het verkeer minder lang te laten wachten. Maar dat betekent wel dat de brug nog open gaat terwijl het schip al niet meer kan stoppen. Bij een storing is het dan gelijk mis. Als schipper die hier regelmatig vaart word mijn stressbestendigheid helaas te vaak getest op die manier.
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan