Opnieuw aanvaring met schade bij brug van Skûlenboarch
Publicatie: dinsdag 16 juli
Reacties
Stelletje prutsers ook die schippers
Vaarbewijs bij de boodschappen gekregen? Er staan daar zat camera's, de schipper moet wel te achterhalen zijn toch?
Wordttijd dat er vangrails bij bruggen geplaatst worden.....dit niet normaal hoeveel boten er op dit moment tegen bruggen aan varen
"Omwonenden kunnen als gevolg hiervan niet meer het Prinses Margrietkanaal oversteken."
Nou, dat is niet waar. Omwonenden kunnen wel degelijk het kanaal oversteken, alleen niet op dat punt. Ze moeten een eindje omreizen.
Ze wonen niet op een eiland; het is niet alsof ze nu opeens aan één kant van het kanaal vastzitten.
kun je vaarbewijs tegenwoordig ook online kopen ?
Zal wel een duwboot met duwbak geweest zijn.
Sinds enkele jaren terug mogen alleen duwbaken met boegschroeven varen op de vaarweg Lemmer-Delfzijl.
Maar aan handhaving doet rijkswaterstaat niet. Dus je komt geregeld duwbakken tegen zonder boegschroef.
En als ze één hebben is deze vaak defect.
Maar rederij de Jong neemt het niet zo nauw met de regeltjes. En dan nog een paar roudouwers uit Urk ( oud vissers) op de duwboten en je hebt het recept voor ongelukken en schade.
Sommige mensen moeten echt leren begrijpend te lezen. En het is gewoon zonde en geld verspilling om weer deze brug te gaan repareren.
Kan Waldnet geen Waldnet-Toto opstarten met een prijsje waar de waldnet reageerders een gokje kunnen wagen wanneer de volgende schipper tegen deze brug weer gaat aanvaren ? 🤣🤣
een eindje om reizen de Vries je zult het maar moeten fietsen dan weet je wel hoe dat eindje is.
kunne beter halfweg tussen deze brug en Kootstertille een tunnel onder het kaneel aanleggen. ben je ook van de bruggen af
Dit gaat nog wel even door
Bij blauwforlaat zitten ze regelmatig tegen de wal aan
Rijkswaterstaat komt dan weer kijken
Hou ze van de straat
Goede oplossing kost geld maar dit prutswerk kost meer
Word het niet eens tijd voor een LOODS...
De vaart breder maken. Of een loods aanstellen.
Dy brêge is boud yn de tiid dat er boaten fan 75 ton farden, no komme der deis fan dy 1200 ton boaten dêl, dy't mei kamera's sjen moatte hoe't it foar op it skip is. De boaten binne dus 16x sa grut, en de brêge is âld en fierste smel foar it wetterferkear fan hjoed de dei. Dy trochfeart moat breder, dat ding moat ferfong, moeilijker ist net!
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan