Gemeente wil na 3 jaar bushalte terug bij treinstation
Publicatie: zaterdag 27 juli
Reacties
Niest mis mee! met een aansluiting op de trein is te doen, maar op alle aansluitingen?
Leuk dat de gemeente die bushalte terug wil maar hoe moet de bus dan rijden? De Tsjerkestrjitte is veel te tijdrovend geworden sinds de herinrichting.
Waarom werd de bushalte niet gebruikt? Dat is de grote vraag.
Openbaar vervoer is per definitie niet geschikt voor mensen die slecht ter been zijn. Dus je kan ook een taxi inzetten voor die twee mensen per dag.
Veenwouden en Buitenpost zijn al mooie stations dus je zou er ook voor kunnen kiezen om het treinstation in Zwaagwesteinde helemaal op te heffen. Dat komt mobiliteit van het dorp ook ten goede (betere doorstroming, geen slagbomen in storing, minder geluidsoverlast)
Bij een treinstation hoort toch een bushalte?
Arriva kan precies zien hoeveel mensen meereizen, waar, wanneer, hoevaak. Dus als niemand instapt, dan is er toch geen behoefte?
En wat is de toegevoegde waarde? Vanuit de Westereen ben je met de trein in enkele minuten in Feanwalden vanwaar je overal naar toe kunt met de bus.
Jo kinne wat roppe om 't jo graach wat wolle, mar je kinne ek sjen nei feiten.
Tink dat der bettere oplossingen binne as in permaninte bushalte.
Bygelyks in subsidiearre beltaksy.
Of wat se yn Burgum hawwe in autoke hokker dy foar in pear euro NG ophellet en dy earne oars yn it doarp wer útset.
Ek moai foar oa de bewenners fan Bruchelencamp.
Foar dy pear ynstappers moat de bus in omwei meitsje dus foar alle oare busreizigers is dy ekstra stop in grut neidiel.
Het openbaar vervoer wordt alleen maar gebruikt door studenten en door mensen die gratis op kosten van de baas met het openbaar vervoer mogen reizen. Die misplaatste nostalgie is nergens voor nodig. Er zijn lijnen wat verschoven waardoor er minder haltes nodig zijn. Dat zie je terug in de statistieken.
Jim mat wyte wot jim wolle!
Gjin ol net, ol net spultsjes😏
Nog afgezien van het aantal passagiers ligt het station totaal niet aan een doorgaande route. Je moet zeker 6-8 minuten bijtellen om het station op te nemen in de dienstregeling. Lijkt niet veel, maar doe dat X het aantal busritten en het wordt een kostbare zaak. Bovendien zet de provincie in op snelle verbindingen.
En hoe gaan wij de stikstof uitstoot van deze extra ritten compenseren? NL kan het klimaat redden!
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan