Fietser gewond bij botsing met betonblok op Houtlaan
Publicatie: maandag 21 oktober
Reacties
Klopt, in de Drachtstervaart of Sanding past men zich aan de omgeving en daarmee de verkeerssnelheid. Het is een maatregel voor met name het volk wat te hard rijdt in dit soort straatjes met daarbij een toevallige bijkomstigheid dat deze er zelf ook wonen.
Mooi verhaal Jur maar op de houtlaan met alle auto's die er geparkeerd staan is het heel moeilijk om hier structureel hard te rijden. De gemeente kan er veel beter een eenrichtingsverkeer van maken in combinatie met de vogelzang.Want op de vogelzang heb je hetzelfde probleem qua verkeersdoorstroom.
Wat er dan ook gebeurt is snel om de geparkeerde auto's heen proberen te rijden. Het is dus een plaatselijk iets. En dan helpt één betonblok echt niet.
En eenrichting is gewoon mogelijk want ter hoogte van het wilpsterend e.d is hier ook destijds voor gekozen om dit eenrichtingsverkeer te maken.
Maar de gemeente heeft geen verstand van verkeersmaatregelen.
We zijn niet niks voor niks het onveiligste dorp van Friesland qua fietsverkeer.
De torenstraat ligt er ook voor de 2e keer uit, daarom zal er ook extra drukte zijn met verkeer doordat mensen even snel binnendoor gaan. Is natuurlijk geen reden om daar dan ook als een bezetene door die straat te rijden.
De Houtlaan is de"snelweg"tussen het Centrum van Drachten en Winkelcentrum de wieken.
Er zijn wel betere methoden om het verkeer langzamer te laten rijden.
Deze betonblokken veroorzaken meer ongelukken dan ze voorkomen.
Voorvallen genoeg uit het verleden, maar sommige gemeenten leren nooit van fouten uit het verleden.
Er staat me iets bij over ezels en stenen...
Betonblokken vallen daar ook onder.
De westersingel in Drachten is ook levensgevaarlijk fietsers, scooters met grote snelheden over de stoepen.
Grote vrachtwagens die door het smalle straatje heen denderen ivm bevooraden meubelzaak.
Maak er eenrichtingsverkeer van.
Ik rijd altijd om want deze straatjes zijn levensgevaarlijk met al die kinderen die uit school komen.
Ik bedoel natuurlijk dat het voor die kinderen levensgevaarlijk is om daar te fietsen en niet dat de kinderen levensgevaarlijk zijn.
De verkeerssituatie is gevaarlijk met aan beide kanten geparkeerde auto,s
Je kunt elkaar niet passeren dus alles gaat over de stoep .
Daarom rij ik liever om bang dat ik in de chaos iets over het hoofd zie
Het is een vast gegeven dat eens in de zoveel tijd iemand niet oplet en er tegenaan rijdt.
Beter is daarom snelheidsbeperkende maatregelen zoals mee verende paaltjes te gebruiken.
Ook daar rijdt iedereen omheen en heeft net zo'n snelheid remmende werking.
De enkeling die er wel tegenaan rijd houdt er geen zwaar letsel aan over.
Een betonblok is erger dan de kwaal.
Iemand die niet oplet, je zegt het zelf al.... Ook met mee verende paaltjes of kunststof bakken ga je als fietser met een 'te hoge' snelheid op je plaat. Bij een elektrische fiets is een fiets helm verstandig, moet je eens zien hoeveel ziekenhuis opnames er zijn door elektrische fietsen.
Ja die blokken geven niet mee...
bijzonder t.a.v. jou reactie heb je geheel gelijk.Ik hoop maar dat de betrokkene het hier ook mee eens is en via o.a.zijn ziekenkosten verzekering de gemeente aansprakelijk laat stellen. Verkeersremmende maatregelen via o.a. betonblokken en dergelijk is m.i.,zoals al zo vaak is gebleken, verkeerstechnisch geheel onjuist en levensgevaarlijk. Het wordt echt tijd dat o.a. de fietsersbond in actie komt.
Snelheid en telefoon , zijn twee dingen die niet samengaan, is een opmerking verder niet .
De blokken zijn inmiddels verwijderd.
fries 1970. Ik neem zonder mee aan dat het klopt.
Eens te meer een feit voor betrokkene om de gemeente aansprakelijk te laten stellen voor de geleden schade.Zou Waldnet achter diens naam kunnen komen?. Voor verdere "actie"wil ik daar
wel als bemidelaar "optreden".
Al met al is de berichtgeving door velen in deze toch niet voor niets geweest.
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan