Zorg over elektrische auto’s in parkeergarages Drachten
Publicatie: vandaag, 11.31 uur
Reacties
Dat antwoord is simpel dus, gewoon kiezen voor veiligheid. En die dingen buiten laten parkeren. Als daar dan brand is kan er ook niks meer uit met wat pech.
haha weer iemand die schreeuwt als een kip zonder kop.
Vroeger hadden we geeneens auto's, jij gaat toch ook niet op je paard boodschappen doen ofwel soms?
en vroeger hadden ze ook geen elektriciteit, jij loopt thuis toch ook niet met een olielampje?
Tijden veranderen, zal niet altijd goed gaan maar het gebeurt toch.
En hoe vaak is bij een woningbrand niet elektriciteit de oorzaak? zullen we dan de huizen maar niet meer voorzien van stroom??
Je ziet de comments al van verre aankomen: "Elektrisch rijden doen we op de kermis" of "lekker buiten laten"...
De mythe dat alle EVs in brand vliegen ligt aan die onzinnige E scooters en fatbikes die we met zn allen uit China halen. Deze accus hebben geen EU keurmerk en zijn vaak slecht in elkaar gezet.
Onderzoek wijst uit dat er 'maar' 4 branden per 100.000 EVs zijn, tegenover 68 per 100.000 voor brandstofmotoren. (MSB, 2022).
Laden vormt wel een risico in de zin van onblusbaarheid. Tijdens het laden zijn de cellen in gebruik, en mochten ze dan toch vlam vatten zijn ze bijna niet te blussen. Oplossing: gewoon niet laden in een garage.
Voordat ik voor linkse EV rijder uitgemaakt ga worden: Heb altijd benzine gereden, en ga mijn motor die op benzine loopt ook niet wegdoen. Maar mensen die onzin en claims zonder bewijs doen moeten zich eerst eens inlezen.
Beetster.
En jij claimt dat een EU Keurmerk zaligmakend is?
Houd je zelf toch niet langer voor de gek met de jouw voorgekauwde cijfers!
Eerst inlezen maar dan wel in de zelfde propaganda lectuur als waar jij je hebt ingelezen zeker?
En jij rijd ook alleen maar electrisch omdat jouw baas daar subsidie voor krijgt?
Beetster komt met getallen en feiten en bronvermelding. U daarentegen komt met een paar losse niet onderbouwde opmerkingen. Misschien eerst maar eens leren lezen voor u zoveel commentaar levert?
Een elektrische auto kun je opdezelfde manier blussen als een gewone auto, niks meer niks minder. ALLEEN als het accupakket brand met een Thermal runaway is deze moeilijker te blussen (alleen onderdompelen), alleen dit is niet altijd het geval...
Beide keren is het blussen van een auto in een parkeergarage een probleem en niet optimaal, beide keren kun je er niet met een brandweer auto naar binnen etc. Brandweer Fryslan moet meer inspelen op dit soort branden, speciale blusdekens over de auto heen, auto op een speciale (robot) transporter laden en naar buiten rijden en daar afblussen/onderdompelen. Dit zou een specialisatie kunnen zijn net zoals drones, OVRT etc.
Maar bij de bouw is rekening gehouden met branden, aldus Le Roy.
Klopt maar niet van een EV auto die veel langer en dus heter word . Het beton is daar niet op berekent. Tenzij toegevoegd vaan staal- of polypropyleenvezels in een betonmengsel minimaliseert de mate van afbrokkeling door brand en verbetert zo de brandwerendheid van elk betonelement. Wat toen bij de bouw nog geen sprake van was.
En er is al een electriciteits tekort
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan