Uitgebrand treinstel afgevoerd naar Leeuwarden voor onderzoek
Publicatie: vandaag, 10.50 uur
Reacties

Uitgebrand? Er is niets uitgebrand.


Ut sil wol van de HVO diesel komme. Heeg tiid dot se de spoarlijn elektrys meitsje! De treinen binnen der ol klear far.


Alsjeblieft niet elektrificeren! Althans niet in de zin van een bovenleiding aanleggen. Dat is de goden om problemen verzoeken.
Wordt de bovenleiding niet door een boom geveld, trekt de pantograaf de bovenleiding wel kapot. Of een chauffeur is vergeten zijn autokraan in te klappen ...
Dan liever uiteindelijk over op waterstof (en in heel Nederland de bovenleiding uitfaseren). Ook beter voor het landschapsbeeld.
Overigens lost elektrificeren het brandgevaar ook niet op. Elektrische treinen kunnen ook in brand vliegen.


Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan