Forse file vanuit Friesland door ongeval op A7 bij Marum
Publicatie: donderdag 20 maart
Reacties

Afstand houden, neemt iemand van die gelegenheid gebruik om in te voegen; gas los (niet remmen indien niet nodig) tot je opnieuw een comfortabele afstand hebt ten opzichte van degene voor je... En dat blijven herhalen. Is dusdanig rustgevend dat je weer van het ritje gaat genieten, hoe druk het ook is op die A7.


Of gewoon 4 banen nemen zoals de rest van Nederland. Gebeurt elke dag wel iets maar je bent meteen 50% van je capaciteit kwijt


Dan kom je nooit weer thuis. Men ziet een klein gaatje en hup ervoor. Het word drukker op de weg en de mensen meer aso. Dit bericht over de A7 kun je kopiëren en plakken elke dag wel wat.


Als gewoon iedereen zich eerst nou eens aan de maximumsnelheid hield was er niets aan de hand..
Maar blijkbaar moeten de opgefokte figuren 140 kmh rijden op de a7 de iets mindere 120 kmh en de relaxte 100 kmh.. Kortom: Ze staan constant op de rem.
Ook op de weg tussen Drachten en Harkema. Iedereen moet beslist op 3 meter van elkaar rijden.. Rotondes moeten zonder snelheidsverlies worden genomen. Wanneer je dit net niet doet heb je gelijk 4 hijgende Tesla's of Volvo's in je kofferbak zitten.



Als iedereen nou juist eens harder zou gaan schoot het veel meer op!! Overdag mag je 100 en sommigen denken laat ik het zekere voor het onzekere nemen en gaan dan naar 90 km per uur. In een rij auto’s gaat het op een gegeven moment nog langzamer. Nee, dat is het probleem niet. Kijk vooral naar oorzaak en gevolg:
Mensen hebben te kort afstand van elkaar en zodra de voorganger op de rem schiet (zie bovenstaande reactie) is een botsing zomaar gemaakt en wellicht zelfs kettingbotsing. Het is druk qua auto’s en die botsingen zijn niet meer weg te nemen, helaas. Daarom goed uitkijken en VOORAL afstand nemen zodat je kunt anticiperen.



Dom praat net jong.


wat ook een doorn in het oog is. is het feit dat mensen steeds van baan verwisselen in een file. Ze zitten bijvoorbeeld in de meest linkse baan en willen koste wat kost op het laatste ogenblik naar de rechterbaan omdat ze er af moeten. Je kunt een paar kilometer van tevoren ook naar de rechterbaan gaan. Je hebt dan alle tijd en rust om dan gemakkelijk af te kunnen slaan. Ook erger ik me aan het feit dat mensen, bijvoorbeeld situatie Waldwei vanaf Drachten richting Burgum, Op het laatste moment over het puntstuk afslaan. Als je moet uitvoegen, kun je dat een kilometer van tevoren ook bedenken en dan rustig uitvoegen vanaf het begin van de uitvoegstrook. Nee de idiote weggebruiker moet zonodig op het laatste moment mensen in gevaar brengen om maar zo snel mogelijk thuis te zijn.

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan