8,8 °C

 |  Foto: Arjan de Boer

Schoollokaal onbruikbaar na brand

za 25 februari 2006 18.49 uur

DRACHTEN -

Zaterdagmiddag is in een nieuw lokaal bij PCBO school 't Foarhûs aan de Dorsvloer in Drachten brand uitgebroken. De brand veroorzaakte dusdanig schade dat het bijgebouw, dat nog geen maand in gebruik was, tijdelijk niet meer gebruikt kan worden voor onderwijs. In het lokaal wordt lesgegeven aan de jongste kinderen.

De brandweer van Drachten kwam na 14.30 uur met een autospuit en een ladderwagen ter plaatse en had de brand snel onder controle. Bij aankomst was er flinke rookontwikkeling. De oorzaak van de brand bleek brandstichting te zijn. Uit politieonderzoek kwamen twee namen van mogelijke verdachten. Het ging om twee kinderen. De brand zou dan zijn ontstaan door brandende stukken papier naar binnen te drukken via een rooster.

 

Regionaal nieuws

8,8 °C

4 inbraken

4 inbraken

Nieuwste items
Meest gelezen
 
5 jaar geleden
10 jaar
15 jaar
Vul de sudoku in met de getallen 1 tot en met 9. Zodat in elke lijn de cijfers 1 tot en met 9 één keer voorkomen.

Of speel iets anders op WâldNet Games.