Verzet Centrale As bundelt krachten
Publicatie: 15 november 2005, 11.07 uur
Reacties
laat die centrale as maar komen en niks geen 80.. 100 is prachtig op zn higway
It wurde dochs allegearre rotondes en flitsbakken, hurd ride wurd dochs neat. Sa bliuwe wy hjirre yn e midsieuwen.
@boerke: Zoals jij het verwoordt is de geplande "Centrale As" ontworpen zonder visie, welke al is achterhaald voordat hij er ligt.
En dit ten koste van 184 miljoen Euro gemeenschapsgeld.
Wurde it no allegeare 3/4 rotondes dan?
@boerke: Als ik de turborotonde bij Veenwouden zie, welke er nu al ligt en voorgefinancierd is, moet ik zeer twijfelen aan de kwaliteit van de rotondes.
Deze rotonde is met 10 km/h en sneller niet te nemen met allemaal richels en strepen, omdat de verwarring zeer groot is.
@ trijekwat. Ik nim dizze rotonde oars aerdich hurder. Jo kinne op dizze rotonde tominste nochris 1 ynhelje.
@boerke: Je kan daar inderdaad inhalen als je hier bekend bent, maar dat vaak wel illegaal(niet volgens de regels) en maak daarom misbruik van de onkunde van een ander.
Deze rotonde is ontworpen om ongelukken te veroorzaken.
die werkgroepen zouden hun energie beter steken in het aantrekken van bedrijven hier naar het noorden. de centrale as moet er gewoon komen, het liefst gisteren al... anders komt er geen werkgelegenheid meer bij en gaan nog meer bedrijven hun poorten sluiten omdat ze elders veel beter bereikbaar zijn. er zullen altijd mensen zijn die zeuren en zeiken en met de huidige situatie met al dat verkeer door damwoude, veenwouden en burgum zijn zij toch ook niet tevreden...
Door de momenteel slechte bereikbaarheid van Dokkum en direct omstreken, zullen momenteel weinig tot geen grote bedrijven zich vestigen. Door de centrale as wordt de regio beter bereikbaar en daarmee aantrekkelijker voor bedrijven. Op welke manier die as er komt, laat dat de geleerden maar uitzoeken, daar heb ik geen verstand van.
Nog iets,overal waar iets nieuws komt zijn er voor en tegenstanders.
Dat is nu eenmaal zo. Er is nog nooit een kok geweest die naar alle monden koken kan. Groet D.
broek jim verstoan die centrale as vernield uus natuur,die krekt sa mooi is,en die stomme hufters wolle dot wer oars ha.pak toch gauw op mie die stomme dyk.wot hast ljever een mooie natuur of zo'n stomme dyk dwars troch fryslan sa dot die meesken die ollinig oan hun zelf tinke, sneller op een oar plak binne.rot toch gauw op.
tink ek even oan de meesken die ien die dwarpen wenje,hoe die der oer tinke.
dikke hufters.
honda gaat over het fietspad dus heeft nu
nergens last van
Tegen Centrale As, vast mensen die nooit op de weg komen. Werk in Drachten en het is elke dag weer een drama om daar te komen. Dus laat maar snel komen die snelle weg. Ik ben er blij mee.
stem voor de aankomende gemeenteraadsverkiezingen massaal op de partijen die tegen de centrale as zijn en laat zo zien dat ie er niet moet komen,alle SNEUE,HERSENLOZE,snelle autorijders moeten maar emigreren naar een minder dicht bevolkt land,dan kunnen ze daar lekker snel rijden,LANG LEVE ONZE MOOIE NATUUR, Houden zo !!!!!
Je ziet het, de meeste mensen zijn gelukkig voor de centrale as. NO-Friesland wordt zonder de weg één groot natuurgebied, waar je als het aan de milieuactivisten ligt niet meer met de auto mag komen. Natuurlijk zijn er mensen tegen, die wonen vlak bij de nieuwe weg. Bekijk het eens van de andere kant. Wat zal het rustig worden op de oude weg. Hebben de mensen die daar wonen ook eens geluk. Bovendien is de weg voor Dokkum en omstreken noodzakelijk. Dus wat mijn betreft; liever vandaag dan morgen!
@biker666: Behalve de vernietiging van ONZE MOOIE NATUUR wordt het lokale verkeer van de dorpen onderling alleen maar belemmerd of is in vele gevallen niet meer mogelijk.
Het enige voordeel van de geplande Centrale As is als je met de auto van Dokkum naar Drachten moet en ook dan is er nog wel een betere oplossing te verzinnen.
Ik woon niet eens in het desbetreffende gebied,maar ik gebruik gewoon mijn verstand,zonder natuur is er geen leven mogelijk,voor niemand,ook niet voor domme automobilisten,projectontwikkelaars,gewetenloze politici en alle andere belanghebbenden,denk daar maar eens goed over na.
ach een vlindertje of een plantje minder geeft toch niet, werk gelegenheid is toch veel belangrijker in deze tijd.
hier is natuur genoeg hou toch eens op met zeuren daar en ga wat nuttigs doen.
kobiassie snapt er niks van,waarschijnlijk behoort hij of zij tot genoemde groepen?
De enige kapstok waaraan de Centrale As is opgehangen is de werkgelegenheid.
Als dit juist is: Waarom wordt dan de omgeving van Moddergat ontsloten en niet Ferwerderadeel.
Dokkum wordt aan de verkeerde kant aangesloten.
welke werkgelegenheid ? worden daar garanties voor gegeven dan ?
Laat die centrale as er maar komen. Goed voor de werkgelegenheid hier, en laat die weg maar mooi 100 of 120 worden met goede viaducten. Trouwens trijekwat die rotonde is helemaal niet ingewikkeld, als je de pijlen volgt komt alles wel goed hoor.
@biker666, denk je dat er bij een 80 km weg met stoplichten meer werkgelegenheid komt? of met een doorgaande weg zonder stoplichten?
laat die ca er maar gou komen hoe eerder hoe beter
Jouw mar gas mei die centrale as, don kenk ek wot sneller richting dokkum race.
Un plont of un beam minder hindert niks, die kenne se wol wer ergens oas plontsjuh.
Hey biker 666
Als je van de natuur wild genieten,ga je toch lekker in de provencie Groningen wonen.Daar is nog genoeg ruimte over.Denk ook eens aan mensen die hun brood moeten verdienen.
Ik zie allemaal voor- en tegenstanders... maar nergens verstandige mensen die met elkaar meedenken. Ik ben dol op natuurlijk schoon. Prachtig om tot rust te komen na al dat gejaag... maar ik wil ook graag mijn brood blijven verdienen... en daarvoor is wel een goede infrastructuur nodig. Kunnen we niet met z'n allen kijken of we er uitkomen?
@30uke: Het gaat niet om voor- of tegenstanders. Het gaat om de beste oplossing van de Centrale As.
De Centrale As kan veel goedkoper en dan valt de geplande Centrale As helemaal door de mand.
't Is toch wel zonde hoor. Een nieuwe weg door een natuurreservaat. De mensen die daar in leven hebben straks geen inkomen meer. Want ook belangstellenden kunnen de inwoners niet meer voeren omdat de toegangswegen verstopt raken door de toeristen die een bezoek willen brengen aan een uniek natuurreservaat in een achtergebleven gebied tussen Drachten en Dokkum. Dus niet langer zeuren en snel een centrale as met een promotiecampagne voor werkgelegenheid !!!!!
Ik begrijp best dat er veel mensen tégen het plan van de Centrale As zijn. Maar het heeft ook z'n voordelen. Wil Dokkum in de toekomst nog wat belangrijk blijven, dan moet die weg er wel komen. Door de Centrale As zal het vervoer richting Dokkum en Drachten sneller kunnen verplaatsen. De weg is niet zo heel breed, dus het maakt maar een klein stuk natuur kapot. We hebben nou eenmaal wegen nodig om ons te verplaatsen, en wegen bestaan ookal honderden jaren, dus 1 erbij is niet zo erg.
men moet zig wel realiseren dat als het zo doorgaat met de werkgelegenheid in dokkum er steeds meer mensen hun werk elders moeten vinden
dus meer verkeer
zie het voor je met dat landbouw verkeer tussen dokkum en de boppewei
is ja nu soms al een gaos
laat maar komen die centrale as
liever vandaag dan morgen
Veel bekrompen geesten die het noorden steeds meer achterstandgebied willen laten worden.
Kom op, denk toch eens na, die centrale as moet gewoon komen en snel ook !
Wurk smiit sa'n CA dochs net op. De provinsje wol boppe Ljouwert gjin grutte bedriuwen ha. De CA is der allinich mar foar om de Dokkumers nei it wurk yn de rest fan e provinsje ride te litten. As de CA der leit komme der hielendal gjin bedriuwen dizze kant op, de minsken wolle/kinne wol reizgje dochs.
weet niet echt of het wel of niet nodig is.
Stel dat de bevolking inderdaad terug loopt de komende 20 jaar dan zal het verkeer ook afnemen, en is er niet meer ashalt nodig misschien.Maar ik heb geen cijfers hierover.En al we het over natuur hebben ik zie alleen maar een bepaald landschap wat wel erg mooi is en voor de rest alleen maar gras, weinig echte natuur
@dirk: Stap eens op de fiets en kijk wat er vernield wordt, door de Centrale As en andere nieuwe aanvoerwegen, in het gebied ten zuiden van de rotonde bij Zwaagwesteinde en ten noorden van de Groningerstraatweg.
Hiervoor is de duurste oplossing gekozen met de meeste NATUURVERWOESTING.
hey avonturier ik wit net welk fietspaad ot et gjit hjer,ik ha et oer de ''centrale as'' hjer,en der gjit et hjir ien dit stik ek oer dus net zeure...
@honda: Ik ga er maar vanuit dat je een simpele geest bent en nooit buiten Driesum bent geweest.
Ik heb het niet over een fietspad maar over het gebied , waarvan je alleen maar op de fiets echt van zou kunnen genieten.
Bespaar me een volgende DOMME reactie !!!!!
@Dirk; het verkeer in Nederland zal de komende 10 jaar waarschijnlijk bijna met de helft toenemen, en aangezien het verkeer in Friesland voor slechts 50 procent met de auto gaat, lijkt het me wel duidelijk dat er een enorme groei in zal zitten.
kom mar op mei dat ding, fenield is alles toch al, hjir is gjin keareren oan
Ik ben tegen de Centrale As. Ze denken dat het werkgelegenheid aantrekt, maar het ligt op het voeteneind van Friesland. Bedrijven die zich ergens denken te plaatsen denken eerder aan Drachten of Heerenveen! Maar wil men de reistijd verkorten verbeter dan de bestaande weg van Nijega naar Dokkum!
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan