Contact
Account
Logo
Zoeken
Zoeken

Buitenpost oefenterrein militairen

Publicatie: 25 september 2007, 10.20 uur

Reacties

luuk uit Buitenpost

Se kinne by my fandejonne wol efkes om kofje komen!|

25-9-2007
rotty uit Rottevalle

heey luuk
heb jij zoveel kopjes dan

25-9-2007
luuk uit Buitenpost

netjes om de beurt dan he. En anders leen ik wat van de buren!

25-9-2007
pe2 uit buitenpost

of je neemt plastic kopjes

25-9-2007
advertentie

luuk uit Buitenpost

ja dat kan ook. Maar ja je moet de strijders van ons land wel kwaliteit aanbieden!

25-9-2007
pork50 uit burgum

onnodig maar mooi niet naar afganistan is toch vechten tegen de bierkai

25-9-2007
juules uit Opende

snap niet wat ze in afghanistan moeten, het schiet helemaal nix op daar, ja, alleen doden... wat heb je er aan.
Mn eigen broer moet in november ook weer heen... vind het 10 keer nix!

25-9-2007
groentje uit Zwaagwesteinde

Geilen jullie zo op soldaten?

25-9-2007
rommie uit de Westerein

@juules, je broer heeft toch gekozen om soldaat te worden? Dan weet je toch ook dat hij een keer uitgezonden moet worden?

25-9-2007
pe2 uit buitenpost

luuk je hebt gelijk maar uit oma`s porselein

25-9-2007
zeemeeuw uit Drogeham

laat ze die koffie maar meenemen vanaf de basis, die hebben we immers al lang betaald!

25-9-2007
aleuh uit Bpost

haha zonet nog uitgelachen met mijn collega.. sta je daar aan de kuipersweg wat dom te staan? Is dat oefening?

25-9-2007
fryskerakker uit Drachtstercompagnie

Gaan ze trein overvallen ofzo... phooee wot un geschut

25-9-2007
madamx uit Twijzelerheide

groentje je doet je naam eer aan

25-9-2007
advertentie

juules uit Opende

Rommie, daar heb je groot gelijk in, ik zeg ook niet dat hij zelf problemen ermee heeft, sterker nog, hij zelf kijkt er naar uit om daar heen te gaan.
Maar het thuisfrond heeft er niet voor gekozen dat hij in het leger zit en uitgezonden gaat worden...

25-9-2007
trucker1 uit Buitenpost

Wie tipt dit even door aan Hart van Nederland?

25-9-2007
uit 't surhústerfean

Waarom trainen voor een missie in afgahnistan.

laat ze het daar ff lekker zelf oplossen. wat hebben wij met die oorlog te maken die ze daar begonnen zijn. Het enige wat het opleverd meer nederlandse doden en meer aanslagen daar.

net als de oorlog in irak. laat die terrorist van een bush het zelf oplossen. hij start toch ook bijna alle oorlogen (grootste terrorist is hijzelf).

ok soldaten zijn er voor de veiligheid. maar laat ze het dan doen als het nuttig is en niet onodig.

25-9-2007
siebren86 uit Dokkum

@Bekende, omdat ''wij' daar zitten om de grondstofrijke gebieden te bezetten en te plunderen van haar olie om onze westerse consumptie en welvaart te handhaven, straks valt Amerika na Afghanistan en Irak oliezwembad Iran aan kunnen we daar ook kanonnenvlees sturen.
Afrika zit ook vol met dictators en armoede, maar het middenoosten zit vol met olie!, toevallig zit daar zowat hele westerse troepenmacht.
Deze wereld draait alleen maar om geld een mensenleven is niets waard.

25-9-2007
age uit Uithuizen

Nou Siebren86 uit Dokkum,dat mag jij wel vinden,of denken dat je dat moet vinden,maar vlgs mij proberen de meeste soldaten echt door daar te zijn en met gevaar voor eigen leven iets bij te dragen aan het totstandkomen van vrede en om burgers daar te beschermen.
Gek genoeg, Bekende zijn er mensen die vinden dat wij wel iets te maken hebben met de wereld waarin wij leven.

25-9-2007
siebren86 uit Dokkum

Uit ervaring weet ik dat soldaten het met name doen om de avontuur of 't snelle geld, daarnaast is de intentie van de overheid en bedrijfsleven de grondstoffen bemachtigen zoals olie voor de economie. Dat is ook de ware achterliggende gedachte van deze missies in het midden oosten, democratie is een toverwoord, dat hebben we eigenlijk hier ook niet zie onze EU referendum nog te zwijgen over andere voorbeelden. Its all about the...

25-9-2007
uit 't surhústerfean

@age dat is wel waar maar wat hebben wij bijvoorbeeld met de oorlog in irak te maken. Terror bush dacht dat dat nodig was, waarom moeten wij die dan voor bush oplossen.

maar het probleem is dat veelal die missies en oorlogen alleen maar tot meer geweld en doden in die gebieden. Oorlog en geweld lost bijna nooit iets op.

25-9-2007
mrbrown uit Hurdegaryp

Benjamins

25-9-2007
june uit Burgum

Myn eigen man moat der hinne yn november syn ynstek is om it foar de minsken dêr better te meitsjen hy sil de steun dy't jim him jouwe wol as sear geweldich erfare. By myn wyten giet der der net hinne om it avontoer dat is wol hiel koart troch de bocht wAT HJIR FERGETTEN WURDT DAT SE DE TALIBAN BESYKJE WEROM TE DRIUWEN DÊR.OARS KOMT IT OP DEN DUUR HJIRRE EN DAN KINNE JIM JIM FRIJE MIENING NET MEAR OP WÂLDNET JAAN.

25-9-2007
siebren86 uit Dokkum

june google wat naar: karzai unocal oil, jou man wordt straks gewoon misbruikt door Bush, Balkenende etc en invloedrijke oliemensen om het vuile werk opteknappen laat hun maar naar het slagveld gaan!.

En de Taliban is maar een verzamelnaam en bestaat o.a. uit arme opstandige opium boertjes van wie sommige familieleden zijn gedood door NAVO bombardementen.
Tenslotte bezetten wij Irak en Afghanistan zoals Duitsland ons bezet heeft en straks is die andere oliezwembad Iran aan de beurt.

25-9-2007
johannesharkema uit Harkema

sie redde hun eigen kont mar. oppakke

25-9-2007
age uit Uithuizen

Ik vind dat jij nu eigenlijk de goede bedoelingen van die soldaten,zeker de meerderheid, onterecht betwijfelt Siebren86.
Bij elke oorlogs/vredesmissie zullen ook ideologische/economische motieven een rol
spelen spelen,maar je weet vlgs mij best dat het bij Irak eerst ook ging om een tiran weg te krijgen.Je weet vlgs mij ook wel dat de Taliban ook bestaat uit misdadige zg verzetsstrijders die burgers en kinderen vermoorden.

26-9-2007
banjer uit Kollum

Omgaan met de buitenposter?? ze zeggen nooit iets als je ze tegen komt daar.

26-9-2007
siebren86 uit Dokkum

@Age Amerika heeft Saddam nota bene geholpen o.a. aan wapens in de Irak-Iran oorlog in de jaren 80 taliban idem dito toen ze nog vochten tegen de Sovjets.
En zoals ik al eerder aangaf: Afrika zit ook vol met dictators en armoede, maar het middenoosten zit vol met olie!, toevallig zit daar zowat hele westerse troepenmacht.
Zelfs prominente figuren als Alan Greenspan en Paul Wolfowitz gaven het toe dat Irak oorlog alleen om de olie gaat.

26-9-2007
age uit Uithuizen

Ik vind dit op zich een interessante discussie Siebren86 en ik ben het gedeeltelijk wel met je eens.
Maar ik vind dat z'n discussie niet over de hoofden van die soldaten heen moet worden gevoerd,wat vlgs de politiek ook doet.

26-9-2007
jittikpisser uit Twijzelerheide

ferstandige Age. Ik bin it mei dy iens. De diskuzjes dwale faak fan it ûnderwerp ôf. Ik tink en wit dat de motivaasje fan de minsken dy't der hinne geane oars leit dan wat hjir troch guon suggerearre wurdt

26-9-2007
siebren86 uit Dokkum

@jittikpisser, dat is waar maar met alle respect die landmachtsoldaten die daarnaar toe gaan zijn ook wel beetje erg naïef en verkeerd ingelicht door de politiek die heeft de mond vol met wederopbouw/democratie maar daar komt niets van terecht het gaan hun puur om de olie. En de meeste soldaten zijn daar niet van bewust dat ze de smerige klusjes mogen opknappen voor Bush en andere hoge lieden in die oliebusiness die hier grof aan verdienen. Juist deze mensen moesten naar het slagveld!.

26-9-2007
zeemeeuw uit Drogeham

siebren heeft het helemaal juist in deze kwestie! niks meer aan toe te voegen, en diegenen die zich hier wat meer in verdiepen zullen dit ook be amen.

26-9-2007
firstsnakeman uit Noardburgum

zoals gewoonlijk staan hier de beste stuurlui weer eens aan de wal ik ben het eens met age maar de onzin die siebren uitkraamt slaat nergens op daarbij komt dat de militairen wel degelijk goed worden voorgelicht de brave burger echter laat zich met een kluitje het riet insturen door onze regering als afghanistan veiliger wordt word het hier ook een stuk veiliger en dat daarbij doden vallen is zwaar kl*&^
maar hoort nu eenmaal bij oorlog daarbij zijn er niet alleen militairen van de landmacht

26-9-2007
firstsnakeman uit Noardburgum

daarbij komt nog eens dat er nog steeds gepraat word over een vredesmissie in afrika maar dat de landen aldaar ervoor gekozen hebben alleen afrikaanse landen te willen ontvangen als vredesmacht wat dus in dit geval als afghanistan niet mogelijk zou zijn omdat het talibanbewind alle vormen van macht naar zich toe had getrokken spreek eens met iemand die daar geweest is en je zult zien dat wij nederlanders daar best nuttig werk doen al gaat de wederopbouw niet zoals gewenst blijft het feit bestaan

26-9-2007
firstsnakeman uit Noardburgum

dat de gemiddelde afghaanse bewoner zich een stuk veiliger voelt door onze aanwezigheid daar wat in mijn ogen ook erg belangrijk is

26-9-2007
siebren86 uit Dokkum

@firstsnakeman, je bent 1 van de 2: of je bent erg naïeve onwetend die met oogkleppen leeft die alles laat voorkauwen door de politiek (kwartje van kok, invoering Euro, EU Referendum,wederopbouw leugens, na het zuur komt het zoet etc) of je hebt belangen in deze vuile oorlogen om olie.

Google maar eens naar Iraq oil, of karzai unocal oilpipeline...
En straks is die andere oliezwembad Iran aan de beurt kan Balkenende weer meedoen komen nog meer NLse bodybags voor terug Bush Cheney lachen $$$

26-9-2007
firstsnakeman uit Noardburgum

@siebren geen van twee maar zit erg dicht bij het vuur van defensie dus misschien heb ik wel wat meer informatie dan jij hebt en ik ben ervan overtuigd dat jij dat niet hebt

26-9-2007
siebren86 uit Dokkum

Dit ruikt naar propaganda, wat jij krijgt te horen zijn leugens en desinformatie...denk je nou echt dat ze Irak en Afghanistan en straks Iran hadden aangevallen eb bezet als ze ipv olie radijsjes kweekten?. De wereld is helaas niet zo zwart wit als je denkt.

26-9-2007
age uit Uithuizen

In tijden van oorlog voeren alle partijen proproganda en geven ze elkaar de schuld.
Het is dus ook net wat schrijft en/of zegt over wie.
Dat lijkt hier helaas ook te gebeuren......
De wereld is inderdaad niet zo zwart wit als mensen/partijen denken en zeggen.
Ik ben van mening dat zoals Firstsnakeman zegt die soldaten daar een stukje veiligheid en wederopbouw PROBEREN te verwezelijken en vind dat zij respect verdienen,vlgs mij vindt de meerderheid in Nederland dat ook.

26-9-2007
advertentie

truckerhendrik uit Buitenpost

dit si een oefening hoe je een dorp beschermd en ik wil de landmacht ook in maar sommnige reacties hier slaan nergens op van sommige die durven het niet eens maar ja ben ook bij de militairen geweest dus en ik heb respect voor die mensen en hun zeggen ook van je vecht wel voor je eigenland en daar geef ik ze gelijk om dus sommige reacties slaan totaal nergens op.

26-9-2007
siebren86 uit Dokkum

Ik zou niet de landmacht in willen gaan simpelweg omdat ik niet doodgeschoten wil worden voor de oliebelangen van een paar handvol rijke mensen die er grof aan verdienen en deze oorlog hebben gestart onder valse voorwenselen.
Maar je zou het in egoistische zin ook zo kunnen bekijken: we moeten juist wel in Irak, Afghanistan en straks in Iran blijven want we hebben onze olieverslaving nodig voor onze westerse welvaart, olie wordt steeds schaarser want China en India krijgen nu ook 'dorst'.

26-9-2007
brannettel uit Twizelerheide

En de Taliban is maar een verzamelnaam en bestaat o.a. uit arme opstandige opium boertjes van wie sommige familieleden zijn gedood door NAVO bombardementen
Sybren, it wurdt Taliban is ôfkomstig fan it Arabische wurd TA*alib wat leerling of studint betsjut.
De Taliban binne de leerlingen fan de saneamde Madrassa's wat derre de skoallen binne die de Islam ûnderwize folchens de ortodokse ûtliz fan wat yn de Quran stjit is de ienichste wierhyd.


27-9-2007
brannettel uit Twizelerheide

De boerkes wer osto it oer hast kinne meast lêze noch skriuwe en wolle mar ien ding. Hun hûshalding te iten jaan. De meaten witte net iens wat it foar it westen ynhâld dat se papaver tele.
Foar harren is it gewoan buorkje foar it yn libben bliuwen.
De idealen fan de Taliban sizze hun meastal neat. Hja wolle ek gewoan yn fryheid libje. Derfoar is ûs leger yn Afganistan. Oalje hawwe se der net iens neffens my.
Irak is een oar petear, der gjit it om de oalje en net om de frijhied

27-9-2007
truckerhendrik uit Buitenpost

in afganistan zijn ze niet voor de olie als je de aanslagen in newyork weet en wat er in afganistan is gebeurd nou ze proberen daar nu rust in de dorpen te krijgen en er een nieuw land op bouwen maar dat wil daar moeilijk door de maffia en de handlangers van binladen.

27-9-2007
siebren86 uit Dokkum

11 september is een Hoax/insidejob, steeds meer mensen beginnen gelukkig intezien dat er dingen niet kloppen, de reguliere media hoor je daar ook niet over; en Afghanistan gaat wel degelijk ook om olie klik bv maar op google wat naar de woorden; karzai unocal oil pipeline afghanistan, dan kom je genoeg tegen.
Valse vlag operaties zijn overigens zo oud als de geschiedenis; Nero stak Rome in brand, Hitler stak de Rijksdag aan, Pearl Harbor lieten ze gebeuren en Bush had zijn eigen harbor nodig.

27-9-2007
truckerhendrik uit Buitenpost

ja amerika vecht daar om de olie nederland niet.

27-9-2007
siebren86 uit Dokkum

Nederland vecht voor de kruimels.

27-9-2007
age uit Uithuizen

Ja Siebren, als wij al moeten lezen waar wij vlgs jou onze informtie,vlgs jou de enigste juiste moeten halen....??
Ik kan jou aversie tegen Amerika nog wel enigzins billijken,maar om daarbij ook de 'vredesmissie van de soldaten in Afghanistan 'vechten voor kruimels'te noemen vind ik onjuist en zelfs onverdiend denigrerend.

27-9-2007
siebren86 uit Dokkum

Helaas de realiteit beste Age, overigens het 'grappige' ervan is dat de levensomstandigen na de verdrijving van Taliban alleen maar zijn verergert op het gebied van veiligheid ondanks aanwezigheid troepen dit heb k al in meerdere kritische kranten en van onafhankelijke journalisten gehoord, tis een bodemloze put en het kost onnodig NLse doden en de NLse belastingbetalers betalen per dag bijna 1 miljoen euro aan deze bodemloze put. Ik heb iedergeval gewaarschuwd ik laat het hier nu bij.

28-9-2007
firstsnakeman uit Noardburgum

dat laatste wat je doet siebren had ik reeds gedaan. als wij in nederland zouden luisteren naar mensen zoals jij die hun informatie halen van de bronnen die jij vermeld en dat als realiteit beschouwen gossie wat zou nederland dan een arm land zijn maar goed je laat het erbij en ik had dat al helaas lokt zo'n reactie dit dan toch weer uit dat ik me bijna zou gaan verlagen tot jou niveau

28-9-2007
truckerhendrik uit Buitenpost

jonge als er niks word gedaan krijgen we alleen meer oorlog en denk na wij als nederlanders en buitenlanders verneuken de wereld hier al genoeg dus siebren ik wil niet veel zeggen maar om in een land te helpen om daar weer vrede te krijgen vind ik gewoon een goed punt. maar ja als jij dat niet echt snapt

28-9-2007

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan