Contact
Account
Logo
Zoeken
Zoeken

Doutzen: gezicht van Friese taal

Publicatie: 21 november 2007, 12.20 uur

Reacties

metalmania uit De Valom

It frysk is nimmen sa moai west!

21-11-2007
jittikpisser uit Twijzelerheide

dit is nochris reklame meitsjen. In moai famke by in moaie taal.

21-11-2007
spoek uit De Valom

In lyts bedrag foar san kreas frammes

21-11-2007
teuvo uit Veenwouden

Weg gegooid geld !!! Dat weet iedereen wel !!

21-11-2007
advertentie

sjaakie82 uit Dr88

Teuvo gjin do mar wer werom nei Amsterdam!

21-11-2007
omkewopke uit kollum

ja en dear so ik ek wol een beskutsje mei ite wolle.een mooi stik reclame sa op disse manier foar de fryske taal

21-11-2007
roel88 uit bombats

ik siz goed besteed,Doutzen for president!oh nee,dos engelsk.,,,teuvo opsokkebalje.

21-11-2007
jakobjan1908 uit Houtigehage

Prachtig, De Fryske taal en Doutzen ;)

21-11-2007
zeemeeuw uit Drogeham

wat is mooi...het lijkt net of ze enkele weten op water en brood heeft gezeten.

en mooi? knappe tafel kun je niet van eten luidt het gezegde...

21-11-2007
hunter2 uit Kollum

ja zeemeeuw en een schilderij moet hangen.en het fries kun je niet mee van zoutkamp naar lemmer want dan verstaan ze je ook al niet meer.wie praatte thus wol frysk

21-11-2007
propaganda uit Uithuizen

Waarschijnlijk wordt de commercial in het engels opgenomen en in het frysk Nagesynchroniseerd. Omdat we het waard zijn.

21-11-2007
jesper uit dewesterein

No ja yn Feanwalden, prate is der frysk noch nea heard, It binne frjemde minsken dear yn feanwalden. Ik sis mar sa kom mar by us yn,e westerein . Yn,EASTERMAR PRATE DE MINSKEN GELOKKICH NOCH FRYSK . EN DOKKUM HEARD DAT EK BY FRYSLAN .

21-11-2007
wobor uit loane

Gezicht van anorexia bedoelen ze zeker ..... oee wat lelijk zeg !

21-11-2007
advertentie

nokko uit Houtigehage

ze mag mij wel fries leren kreunen!!!

21-11-2007
longtallernie uit Burgum

ik kende tot nu toe alleen maar Betico en Wolter Kroes, maar ik kijk toch liever naar Doutzen dan naar Wolter Kroes in zijn zondagse pak! dat lelijk valt dus ook wel mee, misschien heeft wobor geen spiegel thuis.....

21-11-2007
premiumblue uit Tynje

In goeie saak. Ik fyn it skande dat in soad minksen tsjintwurdich de tiidwurden ferkeardom útsprekke. It wurdt tiid dat der serieus oandacht foar komt.

Bjusterbaarlik moai dat in famke dat oer de hiele wrâld komt har sa ynsette wol foar ús memmetaal.

21-11-2007
zeemeeuw uit Drogeham

ze moet eerst maar eens een paar keer pasta bij mij komen eten.

dit is toch niet gezond meer, dat mens is broodmager.

21-11-2007
dvd uit Niawier

en do bist ... zeker??

21-11-2007
boerke uit Hantumeruitburen

Fryslan frij en Doutzen president en Foppe ambassadeur by de VN en Nijpels ambassadeur yn Maleisie.

21-11-2007
rommie uit de westerein

En ze doet het ook nog gratis!Steeds meer ouders leren hun kinderen alleen Nederlands en dat irriteert mij mateloos. Vooral in de grotere plaatsen wordt steeds minder Fries gesproken. Dan hoor je de ouders in de winkel wel Fries tegen elkaar spreken maar tegen hun kinderen moet het in het \"Hollands\". Is de Friese taal minder voor hun of vinden ze dat ze zich moeten aanpassen aan de Hollanders die hier komen wonen? Fryslân moet een ieder maar eens verplichten om Fries te spreken!

21-11-2007
wijkstra uit Jistrum

ik vind haar niet lelijk maar ook niet supperknap maar heel gewoon eigelijk en zo mooi als de friese taal is er geeneen al vraag ik me wel af is dit geld wel goed besteed de friese taal begint bij ons zelf en als we dat goed overbrengen naar ons nageslacht komt het allemaal wel goed

21-11-2007
rommie uit de westerein

@wijkstra, daar ligt het probleem. In de grotere dorpen. Buitenpost, Burgum, Hurdegaryp etc. leren de ouders hun kinderen alleen Nederlands terwijl ze zelf wel Fries tegenelkaar spreken. Ik vind dat gemeenten of de provincie een ieder moet verplichten om Fries te leren. Het is de 2e rijkstaal en waarom zou dat niet verplicht kunnen worden? Ik vind het wel goed dat Doutzen dit helemaal gratis doet voor onze taal en cultuur. Ze blijft een gewone meid.

21-11-2007
wijkstra uit Jistrum

ik vind dat rommie gelijk heeft ik kan het zelf niet beter zeggen helemaal mee eens laat ze het iedereen maar verplichten daar word je echt niet minder van en het hoort tenslotte bij ons cultuur

21-11-2007
zeemeeuw uit Drogeham

de friese ouders die hun kinderen verplichten nederlands te praten zijn in de regel grote strontbulten die net ff iets meer willen zijn voor de buitenwereld.

zou, dat lucht op..

21-11-2007
christine uit Harkema

Nee volgens mij heeft wobor geen spiegel thuis haha.. dit meisje is echt alles behalve lelijk..

21-11-2007
sjaakie82 uit Dr88

Ik bin it hieldal mei jim iens, Zeemeeuw en Rommie! Yn't frysk opvoede, nederlânsk leare se letter op skoalle wol.

21-11-2007
wobor uit loane

Er wordt hier maar druk gezegd leer de kinderen verplicht Frysk, ben het er op zich wel mee eens hoor. Maar nog beter kunnen ze zeggen kijk niet naar die foto (lees anorexia) modellen ! Je wilt toch niet dat je kind zo de vernieling in gaat ?? Ja leer ze dan toch maar liever Frysk ...........

21-11-2007
pepper uit Zwaagwesteinde

Geef mij zwarte Hepie maar aaahaaaaaaaaaaa.
Mag ik een teiltje

21-11-2007
heintje uit Anjum

Fryslan boppe

21-11-2007
siets uit Drachten

mooi eindelijk iemand die zich niet schaamt voor haar taal ,kunnen vader en moeders voorbeeld aan nemen hun kinderen fries op te voeden ,je hoort haast niet anders dan nederlands gekakel ,goed gedaan meid, weten in nederland ook dat we mooie vrouwen hebben .krijgt ze geld prima ze werkt ervoor ,

21-11-2007
gp500 uit Damwâld

kreas dien, famke.

21-11-2007
swaag uit Beetstersweach

Doutzen hat eineksamen dien yn it Frysk, se kin it dus net alline prate mar ek skriuwe.

21-11-2007
uit 't surhústerfean

Rommie en Wijkstra hebben groot gelijk ik erger me daar ook mateloos aan; ouders die zelf fries praten maar tegen hun kinderen alleen nederlands praten.

Ik vind een ieder die in Fryslân woont moet fries kunnen verstaan en eventueel lezen. Dan kom je een stuk verder dan wanneer je geen fries kunt verstaan.

Ik ken kinderen wonen hun hele leven al in Fryslân maar zij en hun ouders verstoten de Friese taal terwijl ouders het zelf wel spreken.

SKAMJE JYNS ÂLDEN EN IN PROTTE BÊRN

21-11-2007
uit 't surhústerfean

Trouwens Doutzen is zeker niet lelijk, maar nou ook weer niet het knapste wat er is, zeg maar gerust een "normaal" mooi meisje.

Mar dochs goed wurk famke. Do bist goed oan it wurk foar de Fryske sprake.

21-11-2007
siepkje uit Burgum

In moai famke en ek noch in famke dat net neist har skuon rint, se bliuwt harself!
Moai san campagne!

21-11-2007
pyt uit Burgum

Doutzen famke, wy as Friezen binne grutsk op dy! In natuertalent en o sa Frysk. Dat mei ik leie en winskje dy in protte wille en sukses mei de kampanje. Sa draagst do dyn stientsje by oan ús moaie Fryske taal!!

21-11-2007
mrbrown uit Hurdegaryp

@alle mensen hier die het frysk willen verplichten. Je zegt het zelf al. Frysk is de tweede taal in Nederland. Er is steeds minder werk in het noorden, dus bereid je kind maar voor op de toekomst. In die toekomst zullen ze het meest hebben aan Nederlands. Dit is puur nationalisme.

21-11-2007
uit 't surhústerfean

@mrbrow ga toch in amsterdam wonen, hollander.

Wat maakt het uit dat Fries een tweede taal is en hier volgens jouw steeds minder werk (terwijl zich ook nog steeds genoeg bedrijven zich in Fryslân vestigen)

Daarom is het nog wel belangrijk dat je in Fryslân fries kunt verstaan om hier in Fryslân friese mensen nog wel te kunnen begrijpen.

In Fryslân is Fries ook in de toekomst nog steeds belangrijk (ookal zijn er achterlijke ouders)

dat heet logica voor als je het niet weet

21-11-2007
advertentie

mrbrown uit Hurdegaryp

@bekende. Ik herhaal alleen een reactie van een aantal mensen hier. Ik zeg ook niet dat fries niet belangrijk is in Friesland. Ik ben een geboren en getogen fries en leer mijn kinderen nederlands, Het fries horen ze ook genoeg om hun heen.
Nu leren ze dus 2 talen, lijkt me goed.
Je kunt toch niemand verplichten om fries te spreken in Nederland. En wat heeft dat logica er mee te maken?

21-11-2007
klusjesboy uit Twijzelerheide

steeds minder werk in het noorden en daarom hollands leren mrbrown?ga toch krassen!!
wat Doutzen vandaag op radio Tytsjerksteradiel bedoelde is dat je best hollands mag praten,maar probeer niet het friese accent te verbergen maar wees er trots op dat je dat hebt.

21-11-2007
peukie uit Gerkesklooster

weerom moet nou iedereen fries leren ,we wonen allemaal en nederland.ik ben zelf ook een fries maar ik kin mij overal aanpassen ,en als de taal van je hart laat spreken kunnen wij iedereen verstaan ,en trouwens is doutzen ook niet een echte friese naam ,maar moet het doutsen wezen
met een ssssssssssss dus.

21-11-2007
feanster27 uit Surhuisterveen

100.000 euro om frys te leren praten???? zijn ze helmaal van de pot gerukt!!!

21-11-2007
raympje uit jipsieboertange

hou toch op met die friese taal......
het is net half stront half regenwater

21-11-2007
sjaakie82 uit Dr88

Dat mrbrown uit Hurdegaryp komt, zegt eigenlijk al genoeg. Of ze zijn te bekakt om fysk te spreken en daarom spreken ze maar nederlands, of ze zijn te stoer en spreken Leeuwarders..

21-11-2007
bastiaan uit Harkema

bûter brea en griene sjippe
wa dat net sizze kin
hat in hazzelippe!

21-11-2007
mrbean uit Booneschans

moet dus een doutzen ons bewust maken van het gebruik van de friese taal? waar gaat dit over? niet best

21-11-2007
burdaarder uit Burdaard

Fryslân Boppe!!

21-11-2007
bekend uit Harkema

En rotzooi in de groppe (Hollanders)

21-11-2007
hoanne uit Garyp

wouw

22-11-2007
janjansen uit Twijzelerheide

Hee minsken!Efkes oer dy mrbrown.Wat in domme man!Hy seit:je moet je kind op de toekomst voorbereiden,dus leer ze hollands.Haha dy sukkel!krekt of komst sa fier mei it hollânsk..Bist oer de grins,kinst hielendal niks mear mei mrbrown syn hollânsk.Hee mrbrown lear de bern dan ingelsk soe ik sizze..En ik tink dast mei it frysk fierder komst dan mei dat domme hollânsk..Fierder seit mrbrown dat er in frys is,mar leart syn bern hollâns,skammet him dus foar syn eigen taal=>minderwaardigheidscomplex.

22-11-2007
janjansen uit Twijzelerheide

en dy oare sukkel @raympje!! dy taal dy't hjim prate is net iens in taal! Dus dat is hielendal stront!

22-11-2007
jasmijndupon uit kollum

Hallo,

Hetgeen waar ik mij aan erger, zijn voornamelijk de Friezen, die geen Nederlands kunnen. Het lijkt mij beter dat een provincie daar in gaat investeren. Kinderen die alleen maar Fries kunnen, of van die asociale volwas. die als jij ned. praat Fries terug praten. voorn. supermarkt cassieren!
Nu zullen er van de rasechte friezen wel reacties komen ja je woont in friesland, (kort door de bocht) maar friesland is nog altijd onderdeel van Nederland, waar Nederlands de basistaal is!!!!

22-11-2007
turbo uit dokkum

@ jasmijndupon
Daarom wordt het ook tijd dat Friesland eigen landrechten krijgt...alle nep-friezen mogen ze wat mij betreft gelijk achter de grens zetten! Fryslan is Fryslan en lit dat mar moai sa blieuwe. Die "hollanders" moeten zich maar eens aanpassen aan onze culturen, cultuurvernielers zijn het, stuk voor stuk! En friezen die geen nederlands kennen? klopt helemaal, ze mogen wat mij betreft het hele nederlands afschaffen en maak er maar engels van.

22-11-2007
turbo uit dokkum

vervolg:

Engels wordt over 20 jaar toch de voertaal in landen die zich laten beinvloeden door de VS. Lit grutte pier dit mar net jerre!

22-11-2007
sjaakie82 uit Dr88

jasmijndupon winkelje dan gewoan yn Amsterdam hast der ek gjin lest fan!! Dit is Fryslan dus wen der mar oan..

22-11-2007
jakobjan1908 uit Houtigehage

Jasmijndupon als ik jou was zou ik me maar een beetje aanpassen aan je omgeving waar het Frysk nog altijd de basistaal is en anders pleur je toch lekker op naar het westen.

22-11-2007
eelko uit sveen

Dikke Prima Doutzen

22-11-2007
sjoerdjan uit Dokkum

Heey olde Zeemeeuw bist ek wer wekker olde loekbeer.

22-11-2007
advertentie

jwj uit Drachten

Bij harde wind krijgt ze zwembandjes om gevuld met water omdat ze ander weg waait.

22-11-2007
strawberry uit anjum

mrbrown,, en als jij de kinderen nederlands leert en iedereen dat doet, waar moeten ze het frysk dan leren?? Op straat? Waar niemand dan frysk praat?
Stelletje sukkels die zo'n beredenering hebben.
En Doutzen is echt geen anorexia patient. Zij is een van de mooiste en gezondste topmodellen die er zijn.
Ik vind het een goede actie, nu nog maar hopen dat het aanslaat.

22-11-2007
peukie uit Gerkesklooster

he turbo effe dimmen ,fryslan is een provincie van nederland,laat ieder zelf even regelen wat voor taal dat ze willen spreken .en dout(z)sen schrijf echt met sss
anders is het niet eens een echte friese naam,ik heb het gezegd ,sa ist en net oars.

22-11-2007
praatmarfryskpuntnl uit ljouwert

Ferjit net fanôf sneon op www.praatmarfrysk.nl te sjen. Der kinst stikkers, buttons en de opblaaslippen dy't doutzen hjir yn de hân hat fergees bestelle: http://www.buroklei.nl/doutzen-praatmarfryskPUNTnl.jpg

22-11-2007
turbo uit dokkum

best genoch, sil dan gelijk even wat promo-materiaal bestelle! goeie actie!

@peukie
It wurt tiid foar eigen lân rjochten, dan wist ik wol wert we hinne matte, mei dat soart skoarum os dei! Ik stem foar; alle nep-friezen ut de Provinsje....Tiid dat Grutte Pier wer ris even optrede sil jir!

22-11-2007
hampie uit some where

@turbo
ik bin sels ek een echte frys mar wast krekt siest dat engels iederiin sprekt meskiin oar 10 jir mar oar 50 a 60 jiir sprekke we jirre alegeare chineesk of japansk dat leare miin bern dan iin plak van engelsk.

22-11-2007
zwitfitter uit Augustinusga

fryslan jet by hollan,mar it hie ek oarsom wezze kint.hie better west;)dr is net iens ien hollander die echt hollans praat!!!!!!!!!!??

22-11-2007
J-One uit Buitenpost

Deunsk dinkje die Doutzen!

22-11-2007
piekevanger uit dwarsdiep

Doutzen Kroes is een meisje van behoorlijk allooi als je dat met \\\'Deunsk\\\' bedoeld.

Ik vind het werkelijk schandalig hoe bepaalde mensen hier kunnen reageren.
Jullie denken dat Friesland een land is.
Het behoord toch echt bij Nederland hoor.
Friesche kinderen die de nederlandse taal niet beheersen zijn ten dode opgeschreven in een wereld als dit.
Mensen met een bekrompen wereldbeeld als dit zullen hun hun communicatieve vaardigheden moeten verbeteren.
De wereld is groter

22-11-2007
hampie uit somewhere

fryslan is meskiin giin lan mar et is wol een stikje van nederlan dat zich et lefst oaw sondert

22-11-2007
devlinder uit Driesum

de meeste mooie meiden komen uit friesland

22-11-2007
wijkstra uit Jistrum

voor alle duidelijkheid friesland was vroeger een zelfstandig land dat werd ingepikt door de hollanders dus rot op met je klote opmerkings hollanders jullie jagen ons nu tegen het harnas in friesland is friesland het beste land ter wereld daarbij is holland niks anders dan een bult stront friesland wees trots op je zelf wij zijn het beste volk ter wereld

22-11-2007
gp500 uit Damwoude

@ jasmijn, ik acht dat een nl'r die in friesland woont fries verstaat.
Respecteer elkaar, ze gaan er wss vanuit dat je het kan verstaan.

En wat je zegt over alleen fries is de grootste onzin die er bestaat, Dat is er gewoon niet.

Hooguit dat men niet gewent is het altijd te gebruiken, ja gebruiken want de hollandse taal is maar klein en men heeft er veel minder mee overal in NL.

Ik heb meer met de Friese taal, engelse en duitse taal dan de hollands, vooral in mijn we

22-11-2007
honda uit Driesum

Dot bedoel ik:D..
frysk is een mooie taal, de helft fon de hollanders ferstjinne elkoar net iens,omdot elk sien eigen dialect wer hat:S dwazen.. een frysk is nuchter en broekt sien verstan!, die een hollander net hat.. sa binne dr hele folle fon die doelloase hollanders die ien fryslan een plakje siekje,en olles op hun manier ha wolle,opsokkebolje mei sukken! der kist niks mei., liek os turken bin jim ek butenlanders binnen us heitelan..
oanposse oan de fryske meesken,en oars opzoute...

22-11-2007
gbkreidler uit feanwalden

praat mar frysk

22-11-2007
goeietwijzelerheide uit Twijzelerheide

Best genoach dot se har jir foar ynset! Jeetje, wat een sneue reacties weer hier! Allemaal weer gezeik hoe die meid eruit ziet! Ze is weer te mager, anorexiahoofd noem maar op, erg sneu zeg! Het is ook nooit goed! Zijn jullie allemaal jaloers ofzo? Gunnen jullie haar die roem niet die ze heeft? Altijd maar weer van die domme reacties, als je wilt reageren doe dat dan ook op een normale en acceptabele manier, en niet van die kinderachtige kwetsende opmerkingen geven! Zoek een hobby!

22-11-2007
happyfeet uit Oudkerk

ynboargering Frysk 1

http://nl.youtube.com/watch?v=_7M6RonAMds

22-11-2007
turbo uit dokkum

jitiizer hat sich der destiids ek ol aardig foar yn setten, sa tinke der wol meer oer sa te leasen!

http://nl.youtube.com/watch?v=PRvgv8OZdEk&feature=related

22-11-2007
mrbrown uit Hurdegaryp

Inderdaad. Zeer veel domme opmerkingen. De debielisering van de maatschappij is hier weer pijnlijk duidelijk geworden. domme bargen. En @janjansen We hadden het toch over fries en nederlands? Opletten hoor. Tweetalig is beter dan alleen fries. Je moet wel erg stom zijn als je dat ontkent.

22-11-2007
otsje uit Leeuwarden

@ Honda-Drieusum,
Schrijf dan maar Nederlands, met jou pijnlijke "flaters", wil ik niet graag fries met je praten.

O.T.
Gewoon de kinderen als ze klein zijn en nog veel opnemen/leren,
Fries, Nederlands en Engels/Duits leren.
Maar dan ook meteen goed leren schrijven!

22-11-2007
advertentie

mrbrown uit Hurdegaryp

way to go! Otsje.

22-11-2007
frivius uit Marrum

Doutzen, dû bist in prachtich famke en wy binne grutsk op dy!

22-11-2007
otsje uit Ljouwert

Sorrie in Driesum een u teveel, voordat ik dat weer te horen/lezen krijg!!
Fierder wol Frysk, mar tikjend net altiid lyke geef!

22-11-2007
kristine uit Tw-heide

Het is jammer dat het Fries minder word gebruikt. Ik had dit berichtje graag in het Fries willen typen, want ik spreek het wel thuis, maar op school hebben wij het nooit goed geleerd. Dat is het zielige aan dit alles. We denken dat we altijd zo trots zijn, maar als het er op neer komt dan is de realiteit dat de Friese taal verdwijnt en het is belangrijk om dit stukje cultuur te behouden, je kan nog zo trots zijn, maar dat zal de Friese individualiteit niet redden.

22-11-2007
jasmijndupon uit Kollum

aan turbo en jacoban...
ik citeer turbo "Fryslan is Fryslan en lit dat mar moai sa blieuwe. Die "hollanders" moeten zich maar eens aanpassen aan onze culturen, cultuurvernielers zijn het, stuk voor stuk. Kijk eens naar wat je hier zegt, culturen, meervoud notabene, ik kan geen enkel cultureel aspect noemen behalve dat friesland -- west-friesland, onderdeel was van holland! Bovendien, staan jullie vast allemaal hard te juichen als het nederlands 11tal speelt! En nu..

22-11-2007
jasmijndupon uit Kollum

niet sneu zeggen dat dat niet zo is, want kijk maar naar jezelf, dat is gewoon zo. Daarnaast, ik wil niet generaliseren, maar over het algemeen, ik zeg over het algemeen, (er zijn atlijd uitzonderingen die de regel bevestigen) hoe minder mensen nederlands kunnen, die geboren/getogen zijn in Friesland (dus geen buitenlanders) hoe minder snugger ze zijn.En wat engels betreft, een goede zaak dat dat een taal wordt, door de toenemende globalisatie kan NL, niet achterblijven -> slecht voor economie

22-11-2007
jasmijndupon uit Kollum

...dat dat een taal wordt bedoel ik mee een taal all over the world!!! Dus ook in Friesland. Daarnaast is het zo dat Friesland, economisch niet in staat is onafhankelijk te worden van Nederland.

Groeten,

Verder Friesland prachtige provincie, genoeg ruimte, en goedkope huizen!!
En wat Doutzen betreft, om weer even to the point te komen; volgens mij is dat een leuke spontane meid, een "echt" mens. Ze kwam in ieder geval leuk over in de documantaire die ik in het fries heb gezien!

22-11-2007
otsje uit Leeuwarden

@ Jasmijn:
Laat je, je vaker zo gaan?
Trek het je maar niet zo aan, de meeste Frysken stappen wel over naar het Nederlands.
Mijn vorige buurman is Colombiaans, spraken we Engels,
mijn buurmeisje is Frysk, daar heb ik eerst 4 maanden Nederlands mee gesproken! (Nu wel frysk)!
We wisten dus niet van elkaar dat we dat allebei spraken.

Trouwens, als ik je naam zo lees, hebben we nog geluk gehad!
Voor het zelfde geld hadden we hier Frans gesproken!!!

23-11-2007
sjaakie82 uit Garyp

"ik zeg over het algemeen, (er zijn atlijd uitzonderingen die de regel bevestigen) hoe minder mensen nederlands kunnen, die geboren/getogen zijn in Friesland (dus geen buitenlanders) hoe minder snugger ze zijn" Zegt jasmijndupon uit Kollum.....Weer zo'n Hollander die zichzelf beter vind dan een Fries..

23-11-2007
uit 't surhústerfean

@mrbrown met logica bedoel ik dat mensen in Fryslân verplicht fries moeten leren omdat dat altijd handig is.

En dat ze genoeg fries in de omgeving horen: ja wat zullen we eens over die kwaliteits "straat+hollands" fries zeggen.

Ik vind gewoon dat iedereen die in Fryslân woont, ook moet leren goed fries verstaan en spreken (iig de basis begrippen)

Wat de rest van nederland doet intereseert me geen hol (trouwens met fries kom je verder dan nederlands, fries kunnen ze in DL ook verstaan)

23-11-2007
piekevanger uit Dwarsdiep

ongeloofelijk hoe sommige mensen zich voor schut kunnen zetten..
friesland ingepikt door de HOLLANDERS
nederlanders is het voor de mensen waarbij het iq niet verder rijkt dan dat van een berggeit
en ik woon mijn hele leven al in friesland maar ik schijt op de friesche taal
mensen denken zeker dat de wereld niet verder rijkt dan peasens moddergat of workum ofzo
doe aub jullie ogen eens open

26-11-2007
wiseguy uit harkema

Piekevanger
ollinich misken mii minder verstand,
soe sa iets sisse...
Nederlands typen kun je nog niet eens..

groetnis,,


27-12-2007

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan