Drachten: 2 vrachtwagens geschaard
Publicatie: 23 december 2009, 10.44 uur
Reacties
ach ze menen dat ze hard moeten rijden en dan gebeurd er wel eens wat....
Idd! ze voelen hun zo groot in die wagen van hun en ja dan gebeurt er automatisch wel eens wat hé!
van de week al vaker asociaal gedrag van vrachtwagen chauffeurs meegemaakt, je rijd 80 km op de snelweg en je wordt met 100 km per uur ingehaald door vrachtwagen over de moeilijk te berijden linkerstrook en even later sta je bij de verkeerslichten weer naast elkaar
Grote aso's worden het die chauffeurs, alleen maar inhalen inhalen inhalen en gevaarlijk doen op de snelwegen! Gewoon achter elkaar aan rijden niks aan de hand, scheelt boel files als die gekken niet eens elkaar inhalen met 2 km/u
ja, alle vrachtauto's deze weken stil laten staan.
dan wordt het vanzelf rustig op de weg.
tja,als je alle vrachtauto's gaat stilzetten deze week,dan denk ik dat er maar weinig boodschappen voor de kerstdagen in de schappen ligt!en niet alle vrachtwagenchauffeurs zijn hetzelfde!!
Zo is het maar net wimo. Als ze geen vreten hebben in de winkel zijn dan roept iedereen ook dat dat een schandaal is.
hallo , ik weet niet hoor maar hoe kun je zo dom denken als je de chauffeur niet eens kent. die man is uitgegleden over een platgereden sneeuwbult. dat had niks te maken met te hard rijden.
ik vind het belachelijk dat jullie zo doen over vrachtwagenchauffeurs want ze hebben het al moeilijk genoeg met dit weer.
ach, de mensen die hier zo zitten te bleren, hebben echt geen idee wat een vrachtauto en/of de chauffeur doet. oke, er zitten ook wel "rotte eieren" tussen, maar die heb je overal.
heb wel een idee wat een vrachtauto en/of de chauffeur doet, mijn vader is een chauffeur. en het is echt niet leuk als hij met dit weer weg moet.
vorige week alles onder de sneeuw van Drachten naar Heerenveen 60 / 70 km per uur, door twee golfjes ingehaald en een audi,
en door drie vrachtwagens.tja vooroordelen .
Sukkels.
Geen vrachtwagens op de weg is geen brood en kerstmaaltijd in de winkel.
Idioten die de weg niet ophoeven en schijtend in hun broek 20 op de snelweg rijden veroorzaken de ongelukken.
Vorige week donderdag ochtend werd ik bij het naar huis rijden na mijn nachtdienst, op de A7 ingehaald door een vrachtwagen van een bedrijf welke ook de gladheidsbestrijding doet. Hij reed met zeker 100 voorbij op de linker baan, die niet vrij van sneeuw was. Levens gevaarlijk! Het was een algemene klacht dat vrachtwagen chauffeurs zich niets aantrokken van de waarschuwingen en adviezen om rechts te blijven de afgelopen dagen. Tja dan zoeken ze er zelf ook wel om denk ik. De goeien hierbij niet over dezelfde kam scherend, er zijn er ook die het wel rustig aan doen. Het valt me op dat hoe jonger de chauffeur, hoe harder die rijden, hoe meer risico ze nemen. Of het hier de oorzaak is geweest weet ik natuurlijk niet, dat zal politie onderzoek uit moeten wijzen.
Sommige mensen hier moeten eerst eens nadenken voor dat ze wat zeggen. En niet gelijk je oordeel klaar hebben. Zonder de vrachtwagen chauffeur's waren de wegen ook niet schoon geweest, en had iedereen thuis opgesloten gezeten.. Ik ben zelf ook chauffeur, en ja er zitten soms wel vreemde vogels tussen. Maar dat heb je tog net zo goed met automobilisten? Die zich niet houden aan de regels?? Dus sommigen hier moeten niet iedereen met elkaar vergelijken, of dat julie nooit wat verkeerds doen in het verkeer?
de ene chauffeur is debieler dan de andere.als je helemaal niks kunt kun je altijd nog op een vrachtwagen
En zelfs dat, kan jij niet eens bastaardpuppie!!
Da's schrikken zeg! Neem aan dat de vrachtwagenchauffeurs verders ongedeerd zijn?!?!?
Hoop dat ze inmiddels van de schrik bekomen zijn, gelukkig dat het niet slechter is afgelopen.
Los van de sneeuw overlast is het wel vaker raak op de N381 op deze locatie.
Ten eerste,een nederlandse vrachtwagen haalt geen 100 km/h (uitgezonderd hulpdiensten en defensie,dit voor de bijdehanten onder ons),ten tweede met dit weer rijdt iedereen voorzichtiger (te voorzichtig) wat gevaarlijk kan zijn voor vrachtwagens,hiermee bedoel ik mensen rijden te langzaam te onzeker enz.Ik ben geen superman en zal ook niet zeggen dat ik de beste chauffeur ben,maar heb jarenlang buitenland gereden met meer sneeuw dan hier gevallen is (scandinavië enz.)Dat "wij"op de linkerbaan gaan zitten is meer omdat er op de linkerbaan meer losse sneeuw ligt (meer grip en hogere snelheid MET MATE!!!)en dat je minder kans loopt om achterop "onberekenbare"automobilisten te klappen die te onzeker rijden.(wel eens goed opgelet?de voorste is bijna nooit bij een ongeluk betrokken maar altijd degenen verder naar achter,dit heeft niks met afstand te maken,maar meer met doorglijden.Dus per definitie niet zeggen dat chauffeurs achterlijke gekken zijn,ze zijn vaak meer ervaren 165000km p/j gem.
(vervolg) Met hogere snelheid bedoel ik 60 tot 65 km/h (geladen).Vergeet ook niet dat een vrachtwagen meer asdruk heeft,wanneer een truck leeg is rijden deze meestal ook langzamer ivm eerder genoemde asdruk.
Neemt niet weg dat er idd chauffeurs zijn die volgas trappen,deze zijn een schande voor het vak.
(Zelf meer dan 10 jaar niet bij een ongeval betrokken geweest)
paperclip- denk maar zo "de beste stuurlui...".
Ben wel benieuwd naar het percentage auto's/vrachtauto's met schade in de afgelopen week.
Denk dat de auto's winnen met overgrote meerderheid.
De combinatie die ik bedoel in mijn vorige bericht was een extra lange combinatie van een Drachtster vervoerder, die zijn collega's van de strooiploeg voorbij wilde gaan op hoge snelheid. Laat het geen 100 zijn geweest, maar hij zat ver boven de snelheid van de auto's op de linker baan, waaronder ook een serie vrachtwagens.
Onverantwoord is het enige woord wat ik er voor kan bedenken. En nogmaals, ik weet dat er ook goede chauffeurs zijn die zich wel aanpassen aan de omstandigheden.
ik vindt dat ze niet zo negatief moeten doen over die chauffeurs ik heb respect voor wat die jongens kunnen en moeten met deze gladheid
nu zijn er toevallig twee geschaard maar ik wil de verongelukte luxe auto chauffeurs ook niet de kost geven
en bastaard volgens ben jij zo'n type die nog verongelukt met een fiets
@paperclip: je haalt me werkelijk de woorden uit de mond. Vooral het verkeer wat plots extreem 'voorzichtig' en langzaam gaat rijden op de rechterbaan wanneer er een glad stuk of besneeuwd stuk komt zijn levensgevaarlijk voor vrachtwagens. In een aantal gevallen is de linker besneeuwde baan in combinatie met goede asdruk (zeg maar geladen zijn) inderdaad de meest veilige baan voor een vrachtwagen. Laten we ons als chauffeurs zijnde niet op de kast laten jagen en volgend jaar gewoon met z'n allen een week voor de kerst al vakantie nemen. Eens zien waar de grootste schreeuwers hier dan hun eten en luxe artikelen dan gaan halen. Durf te wedden dat meer dan de helft van die schreeuwers vorige week donderdag niet bij hun baas is verschenen onder het mom 'ik kan er niet komen want er ligt zoveel sneeuw'... Ze kunnen nog geen deuk in een pakje boter lopen...
@jannemanturbo,klopt helemaal.
Ik ken heel veel mensen waarvan ik weet dat ze thuis zijn gebleven.Geeft verder niks als je je zelf niet vertrouwd moet je het ook niet doen en vooral thuisblijven omdat je een mogelijk gevaar voor anderen op de weg vormt.En lui die beweren "je kan nog altijd chauffeur worden"zijn sinds de oorlog niet meer buiten geweest denk ik,omdat de opleidingen e.d al meer dan 20 jaar behoorlijk aangescherpt zijn en het tegenwoordig niet zo eenvoudig meer is om je diploma's te behalen.Ik ken mensen die heel erg graag willen rijden maar door (moeizaam kunnen leren) de benodigde papieren niet kunnen halen.Dus opmerkingen van "je kan nog altijd chauffeur worden"vind ik voor zulke mensen een grove belediging.
Ja wat zijn die vrachtwahenschauffeurs toch geweldig, God heeft schijnbaar geen betere mensen geschapen. Maar ik vraag mijn dan toch werkelijk af, zijn die verkeerspolitie''s dan zo gek. Die halen vrachtwagenchauffeurs bij bosjes van de weg omdat: niet handsfree telefoneren, boeken doorbladeren, kaart lezen, DVDtjes KIJKEN, koffie zetten(drinken)m.a.w altijd met andere dingen bezig zijn. En daarom, zie je vaak sporen naast de weg, daarom hebben ze geen zicht op het verkeer wat voor hen rijd en er zomaar achtop denderen. En dat allemaal omdat deze mensen zo goed zijn. En ja natuurlijk rijd het leeuwendeel wel prima, maar die IDIOTEN die dat niet doen, moeten eens in een spiegel kijken wat ze zichzelf en een ander kunnen aanrichten en meestal met de dood totgevolg.
Zalig kerstfeest allemaal.
En ja cerveaux is jarenlang chauffeur geweest,ik nodig je uit om een dag mee te draaien.mag je ook een stukje rijden (op industrieterrein wel te verstaan).
Lul je wel anders.
jah jong dikke druif als wij film zien willen of een boekje lezen willen moeten we dat tog zeker zelf ff weten waar bemoei jij je mee met je domme praat.. jullie weten gewoon niet wat het is om chauffeur te zijn en zullen het ook nooit weten zit gewoon niet in jullie stelletje klepzeikers! Echt van die sukkeltjes met een baantje van 8 tot 5 zeker, flikker tog lekker op met je dommme praat en denk eerst es na voordat je wat zegt!!
@themook niet meer reageren op die onwetende figuren.dit zijn lui die wekelijks voor wegmisbruikers zitten en die Koos Spee klakkeloos geloven.Het feit dat Koos Spee op zijn woorden teruggekomen is hebben ze schijnbaar niet gehoord.Het klopt wel van die controles (goed dat ze er zijn) maar ze weten niet dat bijna alle chauffeurs na controle der papieren en lading enz. na 15 mi weer verder kunnen zonder boete.Ik kan het weten ben zelf al 19 jaar chauffeur voor degenen die dit nog niet wisten.
Tja,zonder vrachtauto's heb je lekker veel ruimte op de weg.
Net als in je koelkast......
En in het hoofd van cerveaux....
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan