Auto's in botsing in Twijzel
Publicatie: 10 oktober 2019, 12.12 uur
Reacties
Zeer gevaarlijke t splitsing.
Alles maken ze extreem gevaarlijk om 'de snelheid er maar uit te krijgen'..
Wegen zijn om op te rijden en het liefst efficiënt en milieubewust. Nu moet je overal remmen en optrekken en het schiet niet op. En hoe goed je ook uitkijkt en oplet.. het blijft zoals op deze splitsing gevaarlijk en verraderlijk.
Meestal zit er al 1 op je achterbumper en je moet haast stapvoets rijden om die onoverzichtelijke hoek te kunnen overzien- én op tijd te kunnen remmen om voorrang te verlenen.
Daarom is max. snelheid daar ook 30km/u
Ik zei stapvoets.. dat is 5 km/h..
probeer het maar eens wat je zegt.. 'ben jij de volgende die hier met zijn auto in kreukels op waldnet staat. Of jij ramt de persoon die officieel voorrang heeft, of je kofferbak heeft wat minder inhoud.
- Natuurlijk kun je zeggen dat men meer afstand moet houden.. en dat is ook zeker waar!
Maar feit blijft dat er steeds meer situaties gecreëerd worden waarbij je in verwarring word gebracht (shared space - geen belijning). Verrassings-momenten.. die totaal overbodig zijn en levensgevaarlijk. Daar kun je de beste automobilist niet op aankijken (vind ik). Zeker op onbekend terrein niet!
Op stukken waar totaal geen verlichting is.. en zeker bij slecht weer alles totaal onoverzichtelijk wordt. (fietsers zonder licht ook tig op de 10)
Die klote bloembakken op de weg.. terwijl het reflecterende bordje er vanaf is..
Mensen die op zich terecht voorrang nemen waar dat mag (moet).. maar zich totaal niet bewust zijn van de automobilist qua snelheid en zicht.
Een discussie die nooit een eind heeft dat weet ik.. maar het wordt erger en erger.
Dit jaar ook een explosieve stijging in het aantal verkeersdoden.. rara...
Zelfs aan 30 per uur moet je flink in de ankers voor iemand van rechts. Is een onzinnige 30 km zone. Gewoon 50 per uur en voorrang doorgaande weg zou veel beter zijn voor de doorstroming en veiligheid.
45 km auto met stuur as.?
tis gewoon rechts voorrang en daar moet je rekening mee houden. als je dat doet hoef je niet in de ankers!!!
Daar dus wel..
alziendoog waar heb jij het rijbewijs dan gehaald? of heb je die bij de poiesz zegels gespaard?
Ik ben het met je eens gz30 dat als je voorrang hebt, je deze ook moet nemen tbv de doorstroming
.
Hier meermaals mijn zegje over gedaan op Waldnet..
Echter, als jij uit 'die weg' komt rijden met een vaartje en plotsklaps rechtsaf slaat (je voorrang pakt/ zonder een ander een kans te geven) dan is er voor de richting die de bus nam in dit geval, totaal geen ruimte om te anticiperen. Ook niet met 30 ook niet met 20..
Situaties worden zo gecreëerd dat het geen 30 km/h zone is maar een 5 km/h zone. Omdat je anders vroeg of laat de sjaak bent.
Dat is het punt.
Ik heb in al die jaren 0,0 schade gereden en niemand benadeeld.
Kon iedereen dat maar zeggen.
Hard rijden doe ik niet. Maar ook al doe je het niet en houd je je aan de regels zoals bedoeld (opgesteld) dan nog, ben je niet zeker dat je onbedoeld het pispaaltje word.
Dat stoort mij!
Waarom op een 60- weg, drempels leggen waar je maximaal met 30 km/h overheen kan zonder je auto heel erg op zijn flikker te geven of kapot te rijden?
Dat slaat nergens op.. 60 = 60 en geen 30..
We willen toch CO2 minderen? fijnstof? - Die komt ook vrij bij elke rem handeling.. Allemaal overbodig.
99 mensen rijden gewoon zoals het hoort - 1 niet - hup drempels erin - en alles naar de kloten...
Die lui die dit verzinnen zouden aansprakelijk moeten worden geacht voor hun onkunde.
Ze zijn toch 'aanstichters van' in mijn ogen.
Zet er dan neer '30 km/h zone.. maar als je harder rijd als 5 km/h loop je groot risico)
Volgens mij heb je zelf nog nooit gereden @ gz30..
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan