Jansma Drachten vraagt faillissement aan
Publicatie: 13 december 2022, 12.25 uur
Reacties
het is zo jammer. Het werk blijft wel doorgaan, er blijven mensen nodig, maar toch valt een bedrijf om. Overnames zal er voor zorgen dat er straks maar enkele grote bedrijven overblijven, waardoor de keus en prijs bepaalt gaat worden.
Dat is heel erg sterke voor directie en personeel
Het project rond groningen kost miljarden! 1 miljard = duizend miljoen! Dus 200 miljoen is een schijntje op die grote bedragen. Daar hoeft men echt niet een rekenwonder voor te zijn!
Dus vanaf 1920 tot aan grofweg de eeuwwisseling wist men wèl wat ze aan doen waren en zo decennia’s lang een bedrijf op poten weten te krijgen en te houden, en dat is nu failliet?
Wat hebben we dan de afgelopen +/-90 jaar dan geleerd?
Hoe krijg je het voor elkaar om iets wat al zolang bestaat kapot te krijgen?
De inflatie en andere problemen hebben we in de vorige eeuw ook gehad. Daar is dat bedrijf ook doorgekomen, dus dat is het niet.
Erg zonde zoiets. Ik hoop dat het personeel hier in ieder geval weinig last van gaat krijgen en werk blijft houden.
Ik heb even een blik geworpen op jouw laatste 50 'absoluut uiterst verfijnde' reacties, Eastlakeman.
Bye, bye, zwaai, zwaai!
Bedankt Rommie. Ik ga hier verder geen woorden aan vuil maken.
Dat is ook een draak van een project. Er zijn al heel aannemers die met een grote boog om dit soort overheidsprojecten heen lopen. Wie er ervaring mee heeft weet waar ik het over heb. De manier waarop RWS en aanverwanten contracten in de markt zijn is dramatisch, alles wordt gruwelijk veel duurder voor de belastingbetaler, de bedrijven gaan failliet en naderhand heb je een oplossing waar niemand tevreden over is of blij van wordt. Wel jammer dat z'n gerenommeerde naam te onder gaat. Hopelijk lukt een herstart.
die hele reconstructie daar in Groningen ,wat een ellende en wat duurt dat een eeuwigheid
en de oplossing is zo simpel,
als men naar een dorp in de provincie Groningen wil
waarom wordt je dan perse volgens de richtlijnen v die kut tom tom dwars door de stad Groningen geleidt .
men moet die tom tom aanpassen zodat deze de steden ontziet
Jammer dat ze dit werk hebben aangenomen, een maatje te groot
..
Sterkte💪🏼voor alle betrokkenen!
Wijze woorden.
de voorouders bouwen vaaks een solide bedrijf op, met oog voor ondernemerschap en een vooruitziende blik, de generatie die er nu is denkt te groot en denkt in groot geld, hebzucht. ik zeg niet dat dit hier aan de orde is, maar zou me niet verbazen..
de beste stuurman staat aan wal.... jij had de corona, de energie crisis en alle andere ellende van afgelopen 2 jaar natuurlijk al 10 jaar geleden aanzien komen toen deze contracten getekend werden muhahaha
Hoe voorzagen de oprichters ‘40/‘45 dan?
Denk dat t personeel elders snel aan t werk kan, mee te vraag dan aanbod op t moment
Wordt een tijd dat men die aanbestedingen onder de loep gaat nemen. Wat een chaos en onnozelheid is dat altijd. Wanneer je te hoog inschrijft krijg je het werk niet en wanneer je te laag inschrijft ben je jaren de klos.
Er zijn in alle aanbestedingen altijd 2 partijen die woekerwinsten maken. Dat jij adviseursbedrijven en de overheden.
Veel bedrijven zijn hierdoor naar de klote gegaan. Kijk maar naar enkele vervoers/touringcarbedrijven de laatste jaren.
Tevens zijn de projecten veel te groot en niemand weet meer wat iemand moet of gaat doen.
Uit ervaring weet ik dat een factuur vervolgens aan 20 eisen moet voldoen voordat deze wordt betaald. Er moeten 7 parafen opstaan van managers. Kleine bedrijven hebben hierdoor bijna 6 maanden achterstand voordat er eindelijk eens een factuur wordt betaald. Lang leve de aanbestedingen.
eigen schuld geen medelijden met hun ze willen alles hebben he zie daar
Je ziet het ook in de transportsector. Er lijkt geen concurrentie meer te zijn in ons land. wat gebeurt er?
Bijvoorbeeld dit Bulstra uit Drachten is overgenomen door Portena. Portena wordt op zijn beurt weer overgenomen door Ned Cargo.
Ook AB Texel heeft al heel wat kleine bedrijven opgeslokt, want de kleinen kunnen niet tegen de groten op. Een ander voorbeeld is dit In Burgum hadden we Sikkema, Sikkema heeft Knollema overgenomen. Daarna heeft AB SK (Sikkema Knollema ) overgenomen. De mededingingsautoriteit zou eens moeten onderzoeken hoe rechtmatig de overnames zijn en of er geen sprake is van valse concurrentie.
Ik denk dus in dit geval dat Jansma wel overgenomen gaat worden door een andere grote jongen, waardoor die nog groter wordt en bijna half Nederland in bezit heeft, waardoor er van concurrentie geen sprake meer is en dat is juist foute boel. Om op het vorige onderwerp van mij terug te komen. Hoelang zullen de kleinere transportbedrijven nog zullen bestaan, voordat ze bijvoorbeeld worden overgenomen door bijvoorbeeld AB. Hoelang gaat het duren voordat de mededingingsautoriteit zegt dat Bijvoorbeeld AB bedrijven moet afstoten omdat ze te groot worden waardoor er geen concurrentie meer mogelijk is. Kleine jongens hebben zonder overheidsingrijpen geen mogelijkheid tot bestaan meer en daarom zal de mededingingsautoriteit er scherp op toe moeten zien dat de concurrentie die wordt gevoerd op een eerlijke manier gebeurt.
Sa ist spervuur
Sneu voor de ondernemer en zijn personeel.
Erg jammer. Hopelijk een doorstart voor het personeel, welke er met plezier al jaren werken.
Heel veel sterkte! Jammer dat er geen steun is voor dit bedrijf en bij zo'n ellendig project kopje onder gaat.
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan