Account
Logo
Zoeken

Drachtster mishandelt pleegzoon (8):werkstraf

Publicatie: 20 november 2013, 21.30 uur

Reacties

stabij uit Dokkum

dus werkstraf voor t mishandelen van zo n jochie?? lees verder op waldnet, 3mnd cel voor t stelen van een lokfiets! dit komt weer krom over!

20-11-2013
cheese uit Ureterp

Kan dr nog niet echt uit opmaken dat het kind echt mishandeld is of gewoon een goed pak voor zn broek heeft gehad voor zijn gedrag.

20-11-2013
pipo125 uit burgum

als het kind een pak voor broek heeft gekregen is niet erg.. maar dat zijn de normen van tegenwoordig is het niet zo? als ik vroeger fout deed op school kreeg ik straf van de meester en als ik zo stom was om er thuis over te beginnen dan kreeg ik thuis nog eens onder de broek... dan voelde ik de trap treden niet hoor... je kreeg wel meer respect voor het 1 en ander... maar dat mag niet meer tegenwoordig he... dan is het direct mishandeling.... flauwe kul... aanpakken die hap... zal wel niet zo erg geweest zijn anders kreeg je niet maar 50 uur werkstraf...

20-11-2013
edward uit Feanwâlden

Als je het met woorden niet af kunt,en een kind een pak rammel geeft,ben je een ongeloofelijke slappe flapdrol.Je moet met je poten van een ander afblijven,simpele domme boerengedrag.

20-11-2013
advertentie

cheese uit Ureterp

@ edward ga eens ff lekker voor een klas staan. Dan merk je wel dat woorden tegenwoordig minder impact hebben als vroeger. Er is totaal geen respect meer van de jeugd voor de ouderen. Wat je later ook terug ziet in gedrag tegen hulpverleners! Soms helpt een goed pak rammel meer dan 1000 woorden.
Als je je kind geen pak voor zn broek durft te geven ben je in mijn ogen een slapjanus en is het mij wel duidelijk wie thuis de lakens uitdeel!
Een kind mishandelen is nooit ok! maar een pak rammel is niet direct mishandeling!

21-11-2013
19flierefluiter78 uit Garyp

Een opvoedkundige maatregel noemen ze het ook wel.
Maar opvoeden is voor sommigen al moeilijk genoeg.
Ze halen het bloed onder je nagels vandaan en ze hebben bekken als scheermessen.

21-11-2013
chemico uit Amsterdam

@cheese: Als je dat denkt dan is het maar beter dat jij geen kinderen hier op de wereld gaat zetten. Je moet het zelf weten natuurlijk maar wat jij beweerd gaat tegen alle onderzoeken en ervaringen in. Juist dan ga je hele nare mensjes cre

21-11-2013
hardegarijper70 uit Hurdegaryp

Het is simpel: Met je handen van kinderen afblijven en als je het verbaal niet kunt handelen: Hulp zoeken! (Celstraf was wel op zijn plaatst geweest, slappe hap die rechtspraak...)

21-11-2013
friescheman uit fryslan

wa syn bern leaf hat kasteide se!

21-11-2013
pipo125 uit Burgum

kinderen krijgen is niet moeilijk... das het gemakkelijkste gedeelte. alleen het probleem is je krijgt er nooit een gebruiks aanwijzing bij... ook wel weer het mooie... maar met woorden alleen kom je er soms niet, is niet verkeerd dat een kind het eens voelt.. tis direct geen mishandeling.. belangrijk is dat ze leren wat respect is voor anderen.zo te horen weet @hardegarijper precies wat er is gebeurd. maar de fout zit hem tegenwoordig in het opvoeden van kids. komen thuis van school direct pc op de schoot. kunnen alles bekijken daar. spelen doen ze niet meer.. sociale omgang huh was dat nauw weer?tv niet anders dan moord en doodslag.. zelfs in de tekenfilms.. tis maar niet te hopen dat die @chemico een hok vol kinderen heeft...

21-11-2013
emprasoforvio uit Amsterdam

chemico uit Amsterdam,

Als jij een kind leert wat goed en fout is en duidelijk aangeeft wanneer de grens is bereikt. dan kun je ook aangeven dat als ie de grens passeert hij duidelijk ook een straf kan verwachten.

Als je dit met 1 keer een pak rammel aangeeft (dus hiervoor moet hij/zij eerst de grens overschrijden anders slaat het nergens op) dan doen ze het nooit meer.. cre

21-11-2013
pipo125 uit Burgum

goed verwoord emprasoforvio tis ook niet goed dat je bij elk foutje ze een pak rammel geeft. maar het feit is wel dat de 1 wat meer nodig heeft dan de ander... karakter is niet altijd gelijk he.. maar leren van normen en waarden is en blijft belangrijk

21-11-2013
cheese uit Ureterp

@emprasoforvio: Helemaal mee eens!

@chemico : En wat ga jij doen als een kind echt niet luisterd? Gewoon zn gang laten gaan? En hem laten ervaren dat hij bepaald wat hij doet en niemand anders? Dat gaat pas een naar egoistisch mensje worden met totaal geen respect voor wie of wat dan ook. En die onderzoeken en ervaringen die je aanhaald zijn bullshit. Vergelijk de jeugd van de 70/80 maar eens met die van nu, dan weet je genoeg! De GGZ en dergelijke hebben nog nooit zo vol gezeten met gedragsstoornissen!

21-11-2013
chemico uit Amsterdam

Handen gewoon thuis. Als een kind van acht je verbaal de baas is, dan heb je zelf een gedragsstoornis.

Een tik op de vingers is bij mij geen pak rammel, misschien dat we het over hetzelfde hebben. Onderzoek heeft aangetoond dat het averechts werkt, dus daar kan je lang en breed over gaan ouwehoeren maar dat is een feit.

@cheese: Mag wel wat minder dramatisch allemaal. Wat een onzin zeg. Je wordt tegenwoordig ook al een stoornis aangepraat en dat heeft allemaal namen gekregen. Dan heb je nog een zooitje drugsgebruikers, die stoornissen waar jij het over hebt heeft allemaal met junken te maken. Als je zuipt of snuift, krijg je ook zieke kinderen.

Je eigen kind is een afspiegeling van jezelf. Als jij acht jaar oud bent dan kun je nooit de baas zijn. Ik begrijp dat zijn vrouw bij hem weggaat als die erachter komt dat die met een 37 jarige kleuter is getrouwd. Zo'n mongool zou ik ook recht in zijn gezicht uitlachen.

21-11-2013
advertentie

chemico uit Amsterdam

Respect komt van twee kanten, als ouders niet hun kinderen respecteren, alleen maar voor de show hebben en er niet mee omgaan dan gaan ze vanzelf zich ook opstandig gedragen. Dat lijkt me normaal en logisch.
Als je je kind niet de baas bent en moet rammelen, ben je echt een ongelooflijke trieste stakker.

Je kind is een afspiegeling van jezelf!!
Dat staat los van karakter, ik heb het over het gedrag.

Als je lekker positief in het leven staat zal je kind ook wat makkelijker kunnen meekomen. Ben je zelf een leugenachtige gluiperd, dan word je kind ook een stiekemerd. Ze hebben het niet van een vreemde.

Ik ben met je eens dat het belangrijk is dat je vroeg wordt bijgebracht dat acties gevolgd worden door consequenties. Maar er leiden meerdere wegen naar Rome.

Vroeger was het beter? Toen konden de pastoors en begeleiders kinderen ongestraft sexueel misbruiken. Maar wel respect houden kindertjes, niet tegenspreken. Anders kun je nog een pak rammel krijgen ook.

21-11-2013
dwergje uit DE WESTREEN

Als het een klein tikje was geweest dan hoef je ook niet voor het gerecht te verschijnen. Denk daar maar over naar. Als je kind durft te slaan moet je afvragen ben ik wel normaal. Jammer dat er zulke stiefvaders om lopen.

21-11-2013
chemico uit Amsterdam

Inderdaad dwergje, voor een tik op de vingers word je niet voor de rechter gesleept.

Als je 37 jaar bent en je verlaagd je naar het niveau van een 8-jarige, wat zegt dat over zo'n 37 jarige?

Wat een sukkel, moet kotsen van dat soort mensen, gatverdamme. Of het is een junk, alcoholist of heeft niet verstand meegekregen vroeger, zelf geen opvoeding gehad. Een kleuter in een groot mensenlichaam, jasses.

Ik kan me niet voorstellen dat een weldenkend mens dit zou toejuichen en goedkeuren. Jullie moeten je echt schamen.

Pipo: Je bent het levende bewijs, moet er niet aan denken dat een kind van mij net als jou wordt. Dan zou ik wel zwaar gefaald in mijn opvoeding hebben.

21-11-2013
turfsteker uit Kootstertille

Ik ben het met pipo eens 9 op de 10 zijn gewoon respectloos tegen een ouder persoon , en wat je er aan zou moeten doen aan de jeugd ik weet het niet , je mag ze niet eens meer kwaad aan kijken slim en erg tegenwoordig met de jeugd . Zie op de weg met zijn drieen naast elkaar als je toetert komt de middel vinger om hoog dus je kunt maar uit kijken.

22-11-2013
tsjongejonge uit Drachten

Op basis van een klein bericht hier op Waldnet wordt deze man (in de situatie ten opzicht van zijn pleegzoon) al door enkele reacties hierboven neergezet als mongool, sukkel, junk, alcoholist, kleuter in een groot mensenlichaam en een ongelooflijk slappe flapdrol.

Knap hoor mensen.

Lekker stereotype-denken en om het hardst schreeuwen dat je het zelf nooi zou doen. Maar wat doe je nu zelf dan ?

22-11-2013

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan